سلمان زاده با تاکید بر شکننده بودن شرایط کرونایی جنوب‌ غرب خوزستان، همزمانی آن با فصل آنفلوانزا را عاملی در پیچیده شدن شرایط دانست.

شکر الله سلمان زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت: شرایط فعلی شکننده است و با توجه به وارد شدن گونه های مختلف به کرونا به کشور نباید عادی انگاری در جامعه نهادینه شود از طرفی که با ورود به فصل آنفلوانزا و آنفولانزای تنفسی نیز شرایط را قدری پیچیده می کند.

او با بیان اینکه در ۲ سال گذشته شرایط آبی و زرد با بی توجهی مردم به پیک ابتلا تبدیل شده اند، افزود: من اعتقادی به رنگ بندی ندارم و تا زمانی که حتی یک بیمار کرونایی در استان وجود دارد باید دستور العمل ها را رعایت، فاصله اجتماعی را حفظ و از تجمع و دورهمی پرهیز کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در ادامه به روند واکسیناسیون در محدوده این دانشگاه اشاره کرد و گفت: واکسیناسیون در محل های مختلف درصد متفاوتی دارد اما آبادان با ۶۰ تا ۷۰ درصد پوشش به میانگین استانی نزدیک است، این رقم در خرمشهر حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد است اما در شادگان همچنان استقبال مردم پایین است.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه پایین آوردن سن تزریق واکسن نیز تغییری در میزان استقبال مردم شادگان از روند واکسیناسیون نداشته است، افزود: این موضوع بسیار خطرناک است که از تمام بزرگان و افراد تاثیرگذار درخواست می شود همه را به واکسیناسیون عمومی دعوت کنند.

طبق آخرین رنگ بندی ها، آبادان و خرمشهر در وضعیت نارنجی و شادگان در وضعیت زرد قرار دارد. دیروز شمار مبتلایان به کرونا در این سه شهرستان ۴۶ نفر بود و یک شهروند خرمشهری نیز در اثر ابتلا یه این بیماری جان باخت.

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.