کشت پاییزه غلات در نزدیک به ۸۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری به صورت دیم و آبی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین برزگر معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس برنامه امسال در ۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گندم آبی و دیم و در ۲۷ هزار هکتار جو کشت می‌شود.

او افزود: نزدیک به سه هزار تُن انواع بذر گواهی شده گندم و جو و دو هزار تن بذر مرغوب گندم و جو تهیه شده است.

برزگر گفت: ۳۰ درصد هسته بذری غلات از ارقام اصلاح شده تأمین می‌شود که این ارقام توسط ۵۰ کارگزار توزیع نهاده کشاورزی توزیع می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: کود مورد نیاز کشاورزان به میزان لازم و مورد نیاز از انواع کود ازته، فسفاته، پتاسه تأمین و برای شش ماهه دوم امسال هم ۱۴ هزار و ۵۰۰ تُن کودشیمیایی پیش‌بینی شده است.


بیشتر بخوانید


او گفت: ۳۰ درصد بذر مصرفی گندم و جو استان با کمک چهار شرکت تولیدکننده بذر تامین شده است.

برزگر به توزیع سم و آفت‌کش در ۱۰۵ کارگزاری استان اشاره کرد و افزود: مشکل خاصی در خصوص توزیع سم مورد نیاز اراضی کشاورزی در استان وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه بارش‌های پاییزه در سال زراعی جدید در استان دیرتر از سال‌های زراعی گذشته آغاز می‌شود، گفت: براساس پیش‌بینی هواشناسی بارندگی در مهر و آبان وجود ندارد و در آذرماه نیز میزان بارش‌های پیش‌بینی شده، کمتر از حد طبیعی است و کشاورزان برای کشت‌های آبی باید در تاریخ کشت دقت داشته باشند.

برزگر افزود: کشت کلزا در شهرستان‌های سردسیر استان از تا ۲۰ مهر ادامه دارد.

۶۷ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی با تولید سالانه ۱.۵ میلیون تُن انواع محصولات در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار