پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان چهارمحال و بختیاری

معاون خدمات بیمه‌ای چهارمحال و بختیاری از پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان و بهره‌برداران خسارت‌دیده در سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حمید رحیمی معاون خدمات بیمه‌ای بانک عامل چهارمحال و بختیاری گفت: پرداخت غرامت به همه محصولات زراعی، باغی، دامی و منابع طبیعی خسارت‌دیده از خشکسالی، آفات و خسارت ناشی از کاهش تولید محصولات پرداخت شده است.

او با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری خسارت‌های مختلف به محصولات زراعی و باغی از جمله خشکسالی، کمی بارش و سرمازدگی در فروردین و اردیبهشت ماه وارد شد، گفت: پرداخت غرامت به فعالان حوزه کشاورزی که حق بیمه پرداخت کرده باشند در دستور کار بانک کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار دارد.

رحیمی اضافه کرد: در سال زراعی جاری ۱۵ هزار هکتار از سطح اراضی باغی و ۸۰ هزار هکتار سطح اراضی زراعی استان زیرپوشش بیمه قرار داشت و استان در تحقق برنامه بیمه بخش کشاورزی در سال زراعی جاری رتبه چهارم را در سطح کشور کسب کرد.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه در سال زراعی جدید محصول یونجه نیز زیرپوشش بیمه قرار خواهد گرفت گفت: هم‌اکنون بیشتر محصولات زراعی کشت پاییزه و بهاره از جمله گندم، جد، کلزا، چغندر قند، سیب‌زمینی و پیاز، ذرت علوفه‌ای، حبوبات و غلات زیرپوشش بیمه قرار دارند.

رحیمی افزود: امسال تنه درختان نیز در برابر حوادث و عوامل قهری، ماشین‌آلات کشاورزی و برداشت آب از چاه‌ها و گلخانه‌ها از نظر سازه‌ای و محصولی نیز پوشش بیمه قرار دارند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.