مسئول میراث فرهنگی کوهبنان گفت:۱۱ خانه بوم گردی در شهرستان کوهبنان وجود دارد و ۴ واحد جدید نیز در دست احداث است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، همزمان با هفته گردشگری دو دفتر آژانس گردشگری با حضور جمعی از مسئولان شهرستان کوهبنان افتتاح شد.

در حاشیه این مراسم مهدی احمدی ،مسئول میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی کوهبنان گفت: کوهبنان قطب گردشگری در جنوب شرق کشور و شمال استان کرمان است که همه ساله پذیرای هزاران میهمان و مسافر از جای جای کشور است.

او افزود: کوهبنان کلکسیونی از آثار مذهبی، تاریخی، باستانی، طبیعی و گردشگری است به گونه‌ای که سلسله برج‌ها، قلعه‌ها، مساجد تاریخی، حمام‌ها و آب انبار‌ها، خانه‌های دست کند درب گزک و آکواریم طبیعی و... چشم هر بیننده‌ای را به تحیر وا می دارد.

مهدی احمدی ابراز داشت: وجود چهار امام زاده واجب التعظیم‌در کنار حرم مطهر شهدای گمنام زمینه را برای جذب گردشگران رقم زده است.

او تاکید کرد: وجود۱۱خانه بوم گردی در شهرستان کوهبنان باعث شده که زمینه برای اسکان گردشگران فراهم شود البته ۴ واحد بوم گردی جدید  نیز در دست احداث می‌باشد.

رئیس میراث فرهنگی کوهبنان افزود: در شهرستان چهار دفتر آژانس خدمات گردشگری وجود دارد که این دفاتر نقاط قوت گردشگری در هر منطقه هستندو جز زیر ساخت‌های گردشگری محسوب می‌شوند.

احمدی اظهارکرد: یکی از مشکلات گردشگری متاسفانه فعالیت آژانس‌ها برای مسافرات از کوهبنان به مناطق دیگر است که این باعث خروج سرمایه و درآمد از سطح منطقه می‌شود با برنامه ریزی‌های انجام گرفته امیدواریم این مشکل در شهرستان حل و آژانس‌ها فعالیت خود را به سمت جذب گردشگر و بازدید از اماکن گردشگری شهرستان ارتقاء دهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار