رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در جنگ اقتصادی قرار داریم، خطاب به مسئولان گفت: هیچ واحد تولیدی نباید تعطیل شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه در دیدار با اقشار مختلف مردم که در دانشگاه آزاد قزوین برگزار شد، با اشاره به مشکلات واحد‌های تولیدی استان گفت: در جنگ اقتصادی قرار داریم و هیچ واحدی نه تنها نباید تعطیل شود بلکه از ظرفیت اسمی آن هم نباید کاسته شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای با بیان اینکه استاندار قزوین تعداد واحد‌های تولیدی تعطیل، نیمه تعطیل، مشکل دار و ورشکسته استان قزوین را احصاء کند، خاطرنشان کرد: وضعیت واحد‌های تولیدی استان در کارگروهی با حضور نمایندگان مختلف بررسی شود و آن دسته از مشکلات واحد‌های تولیدی که در استان قابل رفع است، برطرف کنند.

او افزود: آن دسته از مشکلات واحد‌های تولیدی که از اختیارات استان خارج است به قوه قضائیه ارجاع داده شود تا با همکاری یکدیگر، راهکاری برای حل آن پیدا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای همچنین از نمایندگان مجلس خواست برای اصلاح و تفسیر قوانین حوزه تولید و همچنین تصویب قوانین جدید، به قوه قضائیه کمک کنند.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر امیدآفرینی میان مردم گفت: برای ارتقای امید میان مردم به جای حرف زدن باید وارد میدان کار و عمل شویم.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به همفکری سرانه سه قوه مجریه، قضائیه و مقننه برای حل مشکلات مردم خاطرنشان کرد: در سه ماه گذشته، شاهد بیشترین هماهنگی میان سه قوه بودیم به طوری که این حجم از هماهنگی در طول ۴ دهه گذشته بی نظیر بوده است.

او افزود: در یک ماه اخیر با رئیس، نمایندگان و اعضای کمیسیون‌های قضایی و اجتماعی و فراکسیون زنان مجلس و همچنین با معاون اول و معاون اقتصادی رئیس جمهور و چند نفر از وزرا و معاونان آن‌ها و قشر‌های مختلف مردم دیدار کردیم و در این دیدار‌های به آسیب‌های اولویت دارد، پرداختیم.

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای با تأکید بر اینکه استفاده حداکثری از ظرفیت مردم و مشارکت دادن و کمک خواستن از آن‌ها بسیار مهم است و باید آن را عملی کرد، تصریح کرد: استفاده از همه ظرفیت‌های حکومت برای رفع مشکلات، امیدآفرینی، آرامش بخشی و ارتقای رفاه و عزت و اقتدار مردم ضروری است و می‌توانیم آن‌ها را انجام دهیم و با بخشی نگری، کار پیش نمی‌رود.

او افزود: باید از خرد جمعی و ظرفیت‌های مهم دیگر استفاده کنیم و با تشکیل کارگروه‌های مختلف که حتماً مردم در آن حضور داشته باشند، مشکلات را حل کنیم.

رئیس قوه قضائیه گفت: کارگروه مشترکی بین بنیاد شهید و جانبازان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران برای حل مشکلات آن‌ها تشکیل خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای با بیان اینکه ۲۰ درصد از پرونده‌های قضایی، به مشکلات خانوادگی مربوط است، تصریح کرد: با کمک نخبگان و دانشگاهیان می‌توانیم مشکلات خانواده‌ها را قبل از تشکیل پرونده در محاکم قضایی، حل و فصل کنیم.

او افزود: نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و این قشر نیازمند حمایت‌های حقوقی و غیرحقوقی هستند.

رئیس قوه قضائیه همچنین درباره مشکلات مرکز تحقیقاتی قزوین و نیمه تمام ماندن آن گفت: اگر مشکلات احداث این مرکز استانی است، در استان قزوین حل و فصل شود، اما اگر ملی است، با همکاری دولت و قوه قضائیه پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار