دادستان کل کشور خطاب به قضات استان گفت: دارای جایگاه شرعی، قانونی و اجتماعی هستید، کیفیت را فدای کمیت نکنید و در هر سمتی که هستید به مردم خدمت کنید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در نشست قضایی دادسرای استان گفت: یکی از آسیب‌های دستگاه قضا، آمارگیری است و ضمن تلاش برای کاهش آمار باید کیفیت کار هم حفظ شود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: برای محکومان قرار‌های مناسب صادر کنید و تا آنجا که لازم نیست قرار بازداشت صادر نکنید.

او با تاکید بر نظارت و آموزش ضابطین بیان کرد: هنوز نتوانستیم روی ریل حقوق عامه قرار بگیریم، اما می‌توانیم برنامه ریزی و اولویت بندی کنیم.

دادستان کل کشور تاکید کرد: در قوه قضائیه تحول ایجاد نمی‌شود مگر اینکه بدنه قوه قضائیه به تحول اعتقاد داشته باشند و به آن عمل کنند.

به گفته دادستان کل کشور، اشکالات را باید حل کنیم تا تحول ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری افزود: قضاوت از مشکل‌ترین کارهاست و در حکومت اسلامی، زندگی قاضی باید تامین باشد تا بتواند به خوبی و بدون دغدغه قضاوت کند.

قاسمی دادستان قزوین هم در این نشست با اشاره به کمبود نیروی انسانی گفت: کمبود نیرو و فضای فیزیکی در دادسرای قزوین یکی از مشکلات استان است و امیدواریم در این دیدار‌ها مرتفع شود.

قاسمی افزود: مهم‌ترین معضل در استان معتادان متجاهر و سرقت‌های خرد است و در یک سال گذشته سرقت خرد ٢٢ درصد افزایش داشته است.

او همچنین از تشکیل ۴ هزار پرونده در ۶ ماهه امسال در ١٧شعبه خبر داد.

دادستان کشور امروز ضمن بازدید از دادسرای عمومی و انقلاب قزوین در جریان مشکلات مراجعه کنندگان قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.