به گفته معاون آموزش ابتدایی سطح ارزیابی دانش آموزان ابتدایی نشان می‌دهد، در ایام آموزش مجازی میزان یادگیری آنها افت ١٠ درصدی داشته است.

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت افت تحصیلی دانش آموزان با توجه به روند آموزش‌های مجازی که طی دو سال تحصیلی گذشته دنبال شده است، اظهار کرد: در تابستان هماهنگی‌هایی انجام شد تا کلاس‌های تابستانی جبرانی برای دانش آموزانی که در ارزشیابی‌ها نمره قابل قبول یا نیازمند تلاش بیشتر کسب کرده اند، برگزار شود.

او ادامه داد: این کلاس‌های جبرانی طی ١۴ جلسه تا سوم شهریور ادامه پیدا کرد تا مشکلات آموزشی دانش آموزان برطرف شود.

به گفته معاون آموزش ابتدایی نتایج ارزشیابی در مجموع با دو سال قبل حاکی از این است که شاهد افت ١٠ درصدی در یادگیری دانش آموزان بودیم.

حکیم زاده اضافه کرد: طی بررسی‌ها دریافتیم که ٧٠ درصد دانش آموزان در سال تحصیلی ٩٧-٩٨ ارزشیابی خیلی خوب داشتند، اما این معباز طی این دو سال آموزش مجازی به ۶٠ درصد کاهش پیدا کرده است.

او تصریح کرد: این افت ١٠ درصدی در یادگیری بیانگر این است که علی رغم همه تلاش‌های معلمان، ماهیت فضای مجازی به گونه‌ای است که بستر لازم برای یادگیری را فراهم نمی‌کند.

معاون آموزش ابتدایی اظهار کرد: چون یادگیری علاوه بر اینکه موضوع شناختی است موضوع اجتماعی هم است ایجاد ارتباط با معلم و قرار گرفتن در فضای یادگیری به آموزش کمک می‌کند؛ در غیر این صورت ضعف اساسی در مهارت خای پایه را طی سال‌های آتی مشاهده خواهیم کرد.

او بیان کرد: با توجه به اینکه کرونا موضوعی جهانی است و همه دنیا با آن درگیر هستند، مطالعات نشان داده استدر مورد یادگیری به ویژه یادگیری در دوره ابتدایی، هیچ چیز جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد و برای اینکه مهارت‌های پایه کسب شود، ارتباط با همسالان اهمیت دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.