فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از انهدام باند ۵ نفره سرقت‌های مسلحانه تلفن همراه، خودرو و مغازه در شهر زاهدان با ۳۹ فقره سرقت خبر داد.

سردار احمد طاهری  فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: در پی گزارش‌های متعدد از وقوع سرقت‌های مسلحانه و به عنف تلفن همراه شهروندان، در سطح شهرستان زاهدان، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی، مشخص شد عاملان این سرقت ها، تعدادی جوان مسلح به کلت کمری هستند که در ساعات پایانی شب به وسیله یک دستگاه سواری پراید سفید رنگ با پرسه زنی در محلات خلوت و حاشیه‌ای شهر زاهدان جلو افراد عبوری را مسدود، و با تهدید سلاح گرم اقدام به سرقت تلفن همراه آن‌ها می‌کنند.

سردار طاهری بیان داشت: درنهایت با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی استان هویت اعضای این باند شناسایی و صبح دیروز هر ۵ عضو این باند طی چند عملیات ضربتی در نقاط مختلف شهر زاهدان دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان علاوه بر کشف ۳ قبضه کلت کمری و توقیف یک دستگاه خودروی پراید مسروقه که سارقان در جرائم خود از آن استفاده می‌کردند، تعداد ۳۲ دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی به همراه تعداد زیادی اموال مسروقه دیگر شامل چندین دستگاه لبت تاب، کنسول بازی و .. که سارقان طی ۲ فقره سرقت مسلحانه از ۲ مغازه گیم نت در سطح شهر زاهدان سرقت کرده بودند نیز کشف شد.

وی با اشاره به اینکه ارزش اموال مسروقه کشف شده از سارقان بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است خاطر نشان کرد: اعضای این باند تا کنون به ۳۹ فقره سرقت مسلحانه و به عنف شامل یک فقره سرقت مسلحانه خودرو، ۲ فقره سرقت مسلحانه مغازه و ۳۶ فقره سرقت مسلحانه و به عنف تلفن همراه در سطح شهرستان زاهدان اعتراف کرده اند.

سردار طاهری در پایان بر عزم جدی پلیس در برخورد با سارقان و بر هم زنندگان امنیت عمومی تأکید و از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی، از تردد در ساعات پایانی شب در نقاط کم تردد و حاشیه‌ای شهر خودداری و در صورت برخورد با هر گونه موارد مشکوک سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.