یکی از کارمندان وزارت فرهنگ عراق به دلیل مشارکت در کنفرانس عادی‌سازی اربیل، مرکز اقلیم کردستان از کار خود اخراج شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از السومریه نیوز، وزارت فرهنگ عراق یکی از کارمندان زن خود را که در کنفرانس عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی در اربیل مرکز اقلیم کردستان مشارکت داشته، از سمتش برکنار کرد.

وزارت فرهنگ عراق امروز چهارشنبه "سحر کریم النصیری" کارمند بخش هیئت عمومی آثار باستانی این کشور را که به عنوان سخنگو در کنفرانس عادی‌سازی اربیل شرکت کرده بود، از کار خود برکنار کرد.

در سند صادره از وزارت فرهنگ که حسن ناظم، وزیر فرهنگ خود ذیل آن را امضا کرده آمده است: سحر کریم النصیری، کارمند بخش هیئت عمومی آثار باستانی وزارت، براساس ماده ۸ قانون انضباط کارمندان دولت و بخش عمومی به شماره ۱۴ صادره در سال ۱۹۹۱ به دلیل انجام اعمال منافی با وظیفه کارمندی و نقض قوانین عراق، از کار خود برکنار می‌شود.

چند روز پیش چند صد نفر از فعالان عراقی از اقلیم کردستان و دیگر مناطق این کشور، با برگزاری کنفرانسی در اربیل خواستار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شده بودند.

مقامات اقلیم و دولت فدرال عراق ضمن محکوم کردن این کنفرانس بر حمایت قاطع خود از حقوق ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل به پایتختی قدس شریف تأکید و تصریح کردند که شرکت کنندگان در این کنفرانس مجازات خواهند شد.

دستگاه قضائی عراق تعدادی از افراد اصلی و عاملان برگزاری این کنفرانس که برخلاف قوانین کشور بودند را بازداشت کرده است تا پس از محاکمه، مجازات مناسب را برای آن‌ها صادر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار