وسام الحردان، رئیس حزب صحوه العراق به دلیل شرکت در نشست غیرقانونی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در اربیل از سمت خود عزل شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان آر تی، حزب «صحوه العراق» با صدور بیانیه‌ای از عزل وسام الحردان، رئیس این حزب به دلیل شرکت در نشست غیرقانونی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در اربیل و انتخاب جانشینی به جای او خبر داد.

بر اساس سندی که روز دوشنبه منتشر شد، هیئت موسس حزب «صحوه العراق» اعلام کرد: «پس از جلسه‌ای که برگزار شد ما تصمیم گرفتیم شیخ محمد علی سلیمان خلف که اولین معاون مدیر حزب بود را جانشین وسام الحردان کنیم.»

این تصمیم پس از برکناری وسام الحردان، رئیس حزب «صحوه العراق» که در کنفرانس آشتی و صلح در اربیل شرکت کرده و خواستار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شده بود، اتخاذ شد.

روز یکشنبه نیز شورای عالی قضایی در عراق از صدور قرار بازداشت علیه شرکت کنندگان در این کنفرانس خبر داده بود. این شورای قضایی بر اساس اطلاعاتی که مشاور امنیت ملی به آن داده، بیانیه‌ای صادر کرده است و در آن صدور حکم بازداشت وسام الحردان، رئیس شورای «صحوه العراق» را که بیانیه درخواست عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را قرائت کرده، اعلام کرده است.

منابع عراقی روز شنبه اعلام کردند نشستی در شهر اربیل اقلیم کردستان عراق برگزار شد که افراد حاضر در آن خواهان عاد‌ی‌سازی روابط عراق با رژیم صهیونیستی شده‌اند. این نشست با حضور بیش از ۳۰۰ نفر که ۶۰ نفر از آنان فعالان شبکه‌های اجتماعی بودند، برگزار شد.

در پی این نشست مقامات دولتی عراق و گروه‌های مقاومت این کشور این بیانیه را محکوم و از حق مردم فلسطین دفاع کردند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای از موضع گیری عراقی‌ها در مخالفت با عادی سازی روابط با تل آویو قدردانی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار