رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : تصویب طرح قطبیت کشاورزی کرمانشاه در کشور را درخواست داریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کرمانشاه به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور یاد کرد و گفت : اگرچه استان کرمانشاه به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور مطرح است و طرح قطبیت آن در دولت‌های قبل هم مطرح شده، اما این طرح هنوز به نتیجه نرسیده و مغفول مانده است.

او با اشاره به قریب الوقوع بودن سفر ریاست جمهوری به استان کرمانشاه، گفت : در سفر آقای رئیسی به کرمانشاه تصویب طرح قطبیت کشاورزی کرمانشاه را درخواست داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان کرمانشاه در بخش کشاورزی افزود: بخش کشاورزی استان در عین حال که می‌تواند درآمدزایی بالا برای استان داشته باشد، می‌تواند زمینه ساز اشتغال زیادی برای استان باشد.

او با اشاره به تعریف ۱۶ زنجیره ارزش در بخش کشاورزی استان، افزود: هم اکنون بیش از ۸۰۰ پروژه در زیر بخش‌های مختلف بخش کشاورزی استان با برش شهرستانی و دهستانی تعریف کرده ایم که اجرای آن‌ها می‌تواند توسعه بخش کشاورزی استان را به همراه داشته باشد.

حاتمی اشاره‌ای به در دست اجرا بودن برنامه سه ساله توسعه بخش کشاورزی استان از سال ۱۳۹۸ داشت و گفت: امسال سومین سال اجرای این برنامه است و عملکرد دو ساله آن مطلوب بوده است.

او ادامه داد: در حال حاضر برنامه چهار ساله آتی توسعه بخش کشاورزی استان هم تدوین شده و امیدواریم با اجرای آن شاهد تحول در بخش کشاورزی استان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اشاره‌ای به اتفاقات خوب رخ داده در بخش کشاورزی استان در سال جاری علی رغم خشکسالی حادث شده داشت و گفت: در سال زراعی گذشته اگرچه وضعیت استان از حیث نزولات جوی فاجعه بار بود و کمترین بارش را با بدترین پراکنش در استان داشتیم، اما با تلاش‌های صورت گرفته موفق شدیم از حیث خرید تضمینی گندم با ارتقای یک پله‌ای از جایگاه پنجم کشور به جایگاه چهارم برسیم.

او افزود: امسال حدود ۱۰ درصد مجموع گندم خریداری شده در کشور در استان کرمانشاه خریداری شد.

او ادامه داد: امسال ۳۸ هزارتن گندم بذری از کشاورزان استان خریداری شد که از حیث تولید گندم بذری رتبه اول را در کشور داشتیم.

حاتمی گفت: امسال ۷۰ درصد گندم دوروم خریداری شده در کشور در استان کرمانشاه خریداری شد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.