دیوان عدالت اروپا به دلیل اختلاف میان مراکش و سازمان پولیساریو دو توافق تجاری میان اتحادیه اروپا و این کشور را لغو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوان عدالت اروپا مستقر در «لوکزامبورگ» پس از شکایت سازمان سیاسی و نظامی «پولیساریو» (گروهی که در سال ۱۹۷۳ میلادی به عنوان یک گروه مقاومت علیه تسلط استعمار اسپانیا بر صحرای غربی و با هدف استقلال این منطقه ایجاد شد) دو توافق نامه کشاورزی و شیلات را که در خصوص محصولات و سواحل صحرای غربی بین اتحادیه اروپا و مراکش بود را لغو کرد.

بعد از شکایت پولیساریو مراکش و اتحادیه اروپا قصد دارند اقدامات لازم را برای اطمینان از تداوم و ثبات روابط تجاری بین خودشان که پس از لغو توافقنامه کشاورزی و شیلات صدمه دید را انجام دهند.

مراکش در سالگرد عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی منتظر توافق‌های تجاری بیشتری از سوی کشورهای اروپایی بود با این حال نه تنها بعد از یک سال توافق تجاری جدیدی برای بهبود اوضاع اقتصادی این کشور اتفاق نیافتاد بلکه توافق‌های تجاری قبلی نیز لغو شد.

در همین حال، جبهه پولیساریو تصمیم اتحادیه اروپا را درباره مسئله صحرای باختری یک پیروزی بزرگ توصیف کرد.

شایان ذکر است مراکش درصورتی قبول کرد روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کند که منطقه صحرای غربی ضمیمه این کشور شود، «دونالد ترامپ» رئیس‌جهور پیشین آمریکا اعلام کرد این صحرا از بخشی از خاک مراکش است با این حال با توجه به این حکم دیوان عدالت اروپا مشخص می‌شود که هنوز این صحرا به عنوان خاک مراکش از سوی بسیاری از کشور‌ها پذیرفته نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار