منابع رسانه‌ای اعلام کردند مراکش و رژیم صهیونیستی درحال مذاکره برای ایجاد شبکه‌ای از پهپاد‌های انتحاری هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، وب سایت اطلاعات آفریقا در گزارشی افشا کرد مراکش در حال مذاکره با رژیم صهیونیستی است تا پروژه‌ای را با هدف ایجاد یک شبکه متشکل از پهپاد‌های انتحاری در این کشور آغاز کند.

این وب سایت در این خصوص افزود: مذاکرات چند ماه پیش بین مراکش و صنایع هوافضای صهیونیستی (IAI) در مورد احتمال ایجاد محل نگهداری برای توسعه مهمات پرنده و پهپاد‌های انتحاری آغاز شده است.

اطلاعات آفریقا اضافه کرد: مراکش علاوه بر ارتباط نزدیک با رژیم صهیونیستی، روابط خود با ترکیه را تقویت می‌کند تا بتواند نیاز فوری خود به پهپاد‌های نظامی را نیز برآورده کند. مراکش در اوایل امسال قرارداد خرید ۱۳ هواپیمای بدون سرنشین «بایراکتار» ترکیه را امضا کرده است.

ماه گذشته نیز ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش در کنفرانس خبری مشترک با یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت: ازسرگیری روابط ما با اسرائیل منعکس کننده تمایل ملک محمد ششم پادشاه به احیای سازوکار‌های همکاری بین مراکش و اسرائیل است. لاپید نیز از دیدگاه پادشاه مراکش درباره روابط دو طرف تقدیر کرد.

در این دیدار مراکش و رژیم صهیونیستی سه توافقنامه در زمینه‌های فرهنگی، گردشگری و همکاری سیاسی امضا کردند. به گفته وزیر خارجه این کشور قرار است به زودی ۱۰ توافقنامه دیگر نیز امضا کنند.

شایان ذکر است مراکش آخرین کشوری است که در سال ۲۰۲۰ به موجب وعده‌های آمریکا روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی سازی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار