قزلباش گفت: در حال حاضر آمار مبتلایان به کرونا در زنجان به کمتر از ۴۰۰ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان بااشاره به اینکه  آمار مبتلایان به کرونا به زیر ۴۰۰ بیمار در استان زنجان رسیده است، گفت:اهمیت این موضوع در این است که هرچقدر از تخت‌هایی که به کرونا اختصاص دارد کاسته شود، ارائه خدمات به سایر بیماران تسهیل خواهد شد.

او بااشاره به روند نزولی بیماری در استان زنجان، افزود: تاکنون بیش از ۵۱۱ هزار تست سرپایی، و بیش از ۳۳ هزار تست بیماران بستری در استان زنجان انجام شده است.

قزلباش ادامه داد: میزان مراجعات به مراکز ۱۶ ساعته را از ۱۴ هزار نفر در هفته چهارم شهریور به ۱۲ هزار نفر در هفته گذشته ذکر کرد و گفت: روند سرپایی‌ها و بستری‌های کرونا در استان زنجان رو به کاهش است و امیدوار هستیم شاهد کاهش مبتلایان به کرونا در استان زنجان هستیم.

او گفت:  تا سوم مهرماه امسال ۶۹ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در استان زنجان واکسینه شده‌اند.

قزلباش ادامه داد: استان زنجان جزء چند استان برتر کشور در واکسیناسیون است، ولی راه طولانی برای رسیدن به ۹۰ درصدی دارد اظهار امیدواری کرد: با پویش و همدلی ایجاد شده، طی روز‌های آتی شاهد افزایش آمار واکسیناسیون باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بااشاره به وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان زنجان، گفت: درحال حاضر شهرستان‌های ماهنشان، ایجرود، طارم و سلطانیه به رنگ زرد و شهرستان‌های زنجان، خدابنده، ابهر و خرمدره، نارنجی است.

او آخرین وضعیت میانگین استانی درصد رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اماکن و مراکز استان زنجان را ۵۵/۶۴ درصد برشمرد و گفت: این درصد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۵۲/۲ درصد، نانوایی ۴۸/۶ درصد، سوپرمارکت ۴۵/۲ درصد، مساجد ۴۰/۵ درصد و مسافربری درون‌شهری ۴۱/۲ درصد است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.