سلیمانی گفت: برای اولین بار در کشور قالب های فلزی برای ریل صندلی طراحی شده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،جواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم افتتاح خط تولید قالب های فلزی ریل صندلی خودرو، گفت: اکنون برای اولین بار در کشور شرکت قالب های صنعتی سایپا اقدام به تولید قالب های فلزی برای صندلی خودرو کرده است.

این مقام مسئول گفت: تاکنون هیچ شرکتی به دلیل حساسیت زیاد در ساخت آن در کشور اقدام به ساخت این قالب ها نکرده است و آنها تاکنون وارداتی بودند. پنج پروژه بومی سازی و خودکفایی در شرکت قالب صنعتی سایپا انجام شده و اکنون خودکفایی در ساخت ریل صندلی خودرو رخ داده است.

سلیمانی با بیان اینکه ریل صندلی قطعه فوق ایمنی در خودرو است و تاکنون هیچ شرکتی اقدام به ساخت آن نکرده است، گفت: این کالا ۴۰ قالب دارد و اکنون برای اولین بار در کشور قالب های فلزی برای ریل صندلی طراحی شده است.

این مقام مسئول گفت: پس از تحریم ها در ساخت قالب های فلزی به مشکل خورده بودیم و اکنون با توجه به خود کفایی در ساخت این‌ قطعات و با همتی که مهندسان داشته اند، این فعالیت را ادامه خواهیم داد و برنامه کاملی در توسعه محصول دیده شده است.

سلیمانی تشریح کرد:پروژه مکانیزم جا به جایی صندلی یکی از کارهای مهمی  که انجام شده است که باعث می شود  یک‌ سوم قیمت تمام شده کاهش پیدا می کند و ۱۹ میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.

او گفت: در خودروسازی خودروهایی که ساخته می شود در کپ مشکل دارند و اکنون در شاهین این مشکل را به حداقل رسانده ایم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۷ مهر ۱۴۰۰
خدا به خیر کنه ... فردا پراید میره دویست میلیون تومان
آخرین اخبار