معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: ۹۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به فعالان گردشگری استان برای حمایت در شرایط کرونایی پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حیدر صادقی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به تاثیرات کرونا بر حوزه گردشگری گفت: نصف جهان که یکی از قطب های مهم گردشگری کشور به حساب می آید و در سطح بین المللی نیز ظرفیت بالایی دارد در شرایط کرونایی مثل دیگر نقاط کشور اوضاع خوبی ندارد.

وی افزود: تعطیلی مراکز اقامتی، سنتی، تفریحی و گردشگری استان در شرایط کرونا میزان جذب مخاطبان را کاهش و درآمد این مراکز تحت تاثیر شرایط کرونایی و محدودیت ها قرار گرفت، از طرفی هزینه های نیروی انسانی و نگهداری همچنان وجود داشت.

وی حمایت از صنعت گردشگری را در شرایط سخت کرونایی لازم دانست و اذعان کرد: پرداخت تسهیلات بانکی از روزنه های امید و کمک به فعالان اقتصادی بخش گردشگری استان اصفهان بود تا اینکه بتوانند هزینه های خود را پرداخت و شرایط برای آنان تسهیل شود.

صادقی با بیان اینکه تسهیلات بانکی بر اساس تقاضای مالکان مراکز گردشگری پرداخت شد، تصریح کرد: ۹۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به فعالان گردشگری استان اصفهان برای حمایت در شرایط کرونایی پرداخت شد.

صدور ۵۵ مجوز جدید در بخش گردشگری

وی با بیان اینکه باید زمینه های لازم برای فعالیت های گردشگری در دوران پسا کرونا فراهم شود، گفت: در یک سال گذشته ۵۵ مجوز جدید در بخش گردشگری شامل مراکز اقامتی و آژانس های مسافربری در استان اصفهان اعطاء شده که به رونق فعالیت های این بخش کمک می کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان ادامه داد: یکی از بخش های مهم اقتصادی استان اصفهان همین بخش گردشگری است تا در دوران پسا کرونا فرصت های توسعه بیشتر از گذشته فراهم شود.

وی با بیان اینکه گردشگری در شهرستان های اصفهان هم فعال شده، خاطرنشان کرد: تمرکز در مرکز استان و کاشان نیست، دیگر مناطق نیز در این حوزه فعال شده و پروژه های سرمایه گذاری نیز بر هر شهرستان تعریف شده است.

 

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.