عبوری گفت: روند ساماندهی حاشیه‌نشینی در چابهار و کُنارک با تخصیص اعتبارات لازم و تامین زیرساخت‌ها سرعت می‌گیرد و به‌زودی شاهد حل بسیاری از مشکلات مردم سواحل مکران خواهیم بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل ستاد بازآفرینی شهری  در بازدید از مناطق حاشیه شهر چادران کنارک، مرادآباد و میرآباد چابهار اظهار داشت: بررسی مشکلات مردم در سکونتگاه‌های غیر رسمی و حاشیه شهر می‌تواند موجب رضایتمندی مردم شود.

وی گفت: سکونت مردم در مناطق بدون امکانات رنج‌آور است و مردم باید امکانات لازم برای سکونت را در اختیار داشته باشند.

عبوری بر رفع مشکلات مردم در خصوص ساماندهی، ساخت مدرسه، امکانات رفاهی و تامین زیرساخت‌ها تاکید گرد.

معاون مسکن شهری بنیادمسکن کشور نیز گفت: بنیادمسکن اقدامات خوبی برای ساماندهی حاشیه‌نشینی انجام داده و کار‌ها نیز سرعت بیشتری خواهد گرفت.

جواد حق‌شناس افزود: پیگیری مشکلات مردم در دستور کار است و ریاست جمهوری نیز از این مناطق بازدید کرده و دستورات لازم برای رفع مشکلات هم داده شده است.

وی گفت: مشکلات پیش رو بررسی و پیگیری و درنهایت در جلسه‌ای مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

معاون مسکن شهری بنیادمسکن کشور گفت: ساخت مسکن برای محرومان اجر و ثواب زیادی دارد و بنیادمسکن در این زمینه اقدامات زیادی در سراسر کشور و به ویژه استان سیستان وبلوچستان انجام داده است.

"فرزانه صادق" معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: دولت زسیزدهم برای رسیدگی به مشکلات محرومان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و سعی در پیگیری مشکلات مردم دارد.

به گفته وی «عزم جدی دولت موجب رفع مشکلات می‌شود»

مدیرکل راه و شهرسازی منطقه چنوب سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: شهر چابهار با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارای بیشترین میزان حاشیه‌نشینی در سطح کشور نسبت به جمعیت است.

حمزه امیریان افزود: در سال‌های اخیر وزارت راه و شهرسازی با نگاه ویژه در حال تلاش برای اجرای پروژه‌های مرتبط با ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی در شهر‌های تحت پوشش این اداره کل به ویژه چابهار وکنارک است.

وی گفت: در منطقه مرادآباد چابهار معابر ۱۶ متری بازگشایی شده و در حال تامین زیرساخت‌های رفاهی نظیر آب و برق و آسفالت معابر و ساماندهی اصولی هستیم.

امیریان گفت: تعداد ۲۷۰ واحد مسکن در چادران کنارک و هزار واحد در میرآباد چابهار برای محرومان در حال ساخت است که پس از تکمیل تحویل افراد ساکن در حاشیه شهر می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار