معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که سرقت در صدر جرایم استان قزوین قرار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، فولیان، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین در نشست کمیسیون مبارزه با سرقت با بیان اینکه سرقت، در صدر جرایم استان قرار دارد، گفت: سرقت تبعات اجتماعی بالایی دارد و در برخورد با این معضل اجتماعی، باید رویکرد‌های اقتدارگرایانه و اثربخش داشته باشیم.

وی افزود: ۷۰ درصد از سارقان، دوباره دست به سرقت می‌زنند.

فولیان با بیان اینکه در حوزه پیشگیری و مقابله با اعتیاد، در یک چرخه معیوب گیر افتاده ایم، خاطرنشان کرد: بخش حمایت‌های اجتماعی مغفول مانده است و امسال باید کمپ‌ها و مالخران را ساماندهی کنیم.

وی افزود: ضایعاتی ها، در حال تولید پرونده برای پلیس و دستگاه قضا هستند و باید ساماندهی شوند.

به گفته معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین، باید دانش حقوقی مردم افزایش یابد تا شاهد کاهش جرایم باشیم.

افزایش سرقت از مغازه‌ها

سردار ابراهیمی، فرمانده انتظامی استان قزوین نیز در این نشست با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال، در زمینه سرقت اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: امسال ۳ هزار سارق شناسایی، ۴۱ باند سرقت متلاشی و ۹۰۰ فقره اموال مسروقه کشف شده است.

وی ارزش ریالی پرونده‌های مکشوفه سرقت را ۱۴ میلیارد ریال عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه ۷۱ تیم گشت در راستای حقوق شهروندی تجهیز شده اند، خاطرنشان کرد: ۱۱ باند سرقت خودرو، ۵ باند سارق لوازم و قطعات خودرو، ۱۰ باند حرفه‌ای سرقت از منازل، ۹ باند سارقان موتور سیکلت و ۴ باند سرقت احشام متلاشی شده اند.

سردار ابراهیمی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال سرقت از مغازه‌ها افزایش یافته است، تصریح کرد: دستگیری سارقان ۱۱ درصد افزایش یافته است.

به گفته فرمانده انتظامی استان قزوین، ۶۱ درصد از سرقت‌ها مربوط به شهرستان قزوین است و ۷۰ درصد دستگیر شده‌ها نیز اعتیاد دارند.

وی افزود: ۸۷ درصد از سارقان بومی استان قزوین و ۹۹ درصد از آن‌ها مرد هستند و ۶۴ درصد از سارقان بین ۲۰ تا ۳۵ سال سن دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.