یکی از کارکنان زن بخش خدمات بیمارستان تأمین اجتماعی قزوین، به دلیل مشکلات بازنشستگی پیش از موعد خودسوزی کرد و هم اکنون در بیمارستان، بستری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، کارکنان درمان تأمین اجتماعی اعلام کردند که یک نفر از همکاران بخش خدمات بیمارستان تامین اجتماعی قزوین که پیگیر امور بازنشستگی خود بود، دست به خودسوزی زده و هم اکنون در بیمارستان بستری است.

خانمی که خودسوزی کرده، ۵۵ ساله و استخدام سازمان تأمین اجتماعی است. وی نیروی بخش خدمات بود و به گفته همکارانش قصد داشت با استفاده از شرایط بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور، زودتر از موعد بازنشسته شود.

برابر قانون، کارکنان درمان تأمین اجتماعی، می‌توانند با ۲۵ سال پرداخت حق بیمه و حدود ۵۰ میلیون تومان به حساب سازمان تأمین اجتماعی بازنشسته شوند، اما عده‌ای هم هستند که با وجود بیش از ۲۵ سال پرداخت حق بیمه، امکان بازنشستگی زودتر از موعد را ندارند چرا که سازمان تأمین اجتماعی با بازنشستگی زودتر از ۳۰ سال، موافقت نمی‌کند.

از قرار معلوم کارکنان درمان تامین اجتماعی با آرای قضات دیوان عدالت اداری و تعریف ماهیت شغل خود، ذیل قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون تأمین اجتماعی، امکان بازنشستگی با ۲۰ سال پرداخت حق بیمه را مطابق قانون مشاغل سخت و زیان آور ندارند.

به گفته کارکنان درمان تأمین اجتماعی، فاطمه قاسم‌پور، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، پس از اطلاع از خودسوزی این خانم، با مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین تماس گرفته و وی را در جریان موضوع گذاشته است.

آنگونه که قاسم‌پور اعلام کرده، مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین در جریان موضوع خوسوزی نبوده، اما قول داده که آن را پیگیری می‌کند.

قاسم‌پور همچنین به کارکنان تأمین اجتماعی وعده داده که موضوع بازنشستگی زودتر از موعد کارکنان زن بخش درمان تأمین اجتماعی را در اولویت کاری خود قرار دهد و تلاش می‌کند که مشکل بازنشستگی آن‌ها حل و فصل شود.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.