مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه مهم‌ترین هدف نواختن زنگ ملی ایثار و مقاومت آشنایی دانش آموزان با حماسه آفرینی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است گفت: معلمان باید روحیه ایثار و مقاومت را در دانش آموزان تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در آیین نمادین زنگ ملی ایثار و مقاومت که در دبیرستان شاهد شهیده ژیلا مقبل ناحیه یک سنندج برگزار شد با تبریک هفته دفاع مقدس و تقارن آن با بهار تعلیم و تربیت، گفت: در این ایام، مناسبت‌های مهمی وجود دارد که باید به تفصیل، تشریح و تبیین شود.

او در ادامه به بیان رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: در دوران جنگ تحمیلی، جلوه‌هایی از ایثار، فداکاری، شجاعت و شهامت شهدا و رزمندگان به منصه ظهور رسید و آنان با این از خود گذشتگی، درس فداکاری و مقاومت آموختند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با طرح این سوال که چرا جنگ هشت ساله با عنوان «دفاع مقدس» نام گذاری شده است بیان کرد: در دوران جنگ تحمیلی اخلاق، اعتقاد و معرفت با هم جمع شده بود.

قربانی علم و دانش عاری از اعتقاد و اخلاق را فاقد هرگونه ارزش و اعتبار دانست و گفت: اگر علم و دانش با اعتقاد و معرفت همراه شود، بسیار ارزشمند خواهدبود.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان بر تبیین و تشریح فلسفه زنگ ایثار و مقاومت در مدارس تاکید کرد و با بیان اینکه از دوران دفاع مقدس می‌توان درس‌های زیادی آموخت افزود: بزرگترین درس دفاع مقدس این بود که معلمان کلاس آن دوران معلمان معتقدی بوده و همیشه در مقابل دشمن غدار آماده نبرد بودند.

قربانی ادامه داد: بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با دم مسیحایی خود به عنوان یک معلم، جوانان ما را تربیت کردند و اخلاص و اعتقاد ایشان در جوانان ما تاثیرگذار بود و آن‌ها در برابر دشمنان مقاومت کردند.

او به پیام‌های نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس اشاره کرد و گفت: باید از هر روشی که می‌توانیم با درس خواندن، رفتار و گفتار خود را مقاوم بار بیاوریم تا بتوانیم نماد ایثار و مقاومت باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش آموز و ۵ هزار معلم شهید در دوران دفاع مقدس را برگ زرین از افتخارات آموزش و پرورش دانست و گفت: این شهدا با نثار خون خود در راه دین و مملکت، درس ایثار و از خود گذشتگی را به ما آموختند.

او با بیان اینکه جامعه تعلیم و تربیت بسیار گسترده است؛ گفت: اگر دانش آموزان درس‌های دوران دفاع مقدس را خوب یاد بگیرند و بتوانند آن را انتقال دهند نظام ما در برابر توطئه‌های دشمنان مصون خواهد ماند.

قربانی با تاکید بر اینکه معلمان باید روحیه ایثار و مقاومت در در دانش آموزان تقویت کنند اظهار کرد: با به رشته تحریر درآوردن شجاعت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس می‌توان درس ایثار آن‌ها را استمرار بخشید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.