حیاتی از آمادگی۲ پایانه مرزی شلمچه و چذابه برای بازگشت زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ولی الله حیاتی معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان گفت: برای بازگشت زائران اربعین در مرز شلمچه ۵٠ موکب و ایستگاه پذیرایی با ملزومات لازم و در مرز چذابه نیز ۲٠ موکب و ایستگاه برپا شده است و فعالیت یک دستگاه ریل باس قطار از خرمشهر به شلمچه و بر عکس  آغاز شد و  ظرفیت هر رام این قطار ۴٠٠ نفر است.

او در ادامه بیان داشت: در پایانه‌های مرزی خوزستان وسایل حمل و نقل برای برگشت زائران فراهم است تا به شهر‌های خود بازگردند و به اندازه کافی اتوبوس تدارک دیده شد.

حیاتی افزود: درحال حاضر ۴٠ اتوبوس خط واحد در پایانه مرزی شلمچه مستقر است و کار انتقال زائران از طریق این اتوبوس‌ها به خرمشهر و آبادان در ۲۴ساعت شبانه روز انجام می‌شود و ۲٠٠ اتوبوس برون استانی در شلمچه و ۵٠ اتوبوس درون استانی در چذابه برای جابجایی زائران به سراسر کشور تدارک دیده شده است.

غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: با توجه به اعلام ستاد مرکزی اربعین مبنی بر باز بودن مرز‌های زمینی برای بازگشت زائران اربعین حسینی (ع)، تمهیدات لازم برای جابجایی این مسافران در ایام بازگشت در مرز‌های شلمچه و چذابه اندیشیده شده است.

او افزود: در همین راستا هماهنگی لازم با استان‌های همجوار برای اعزام ۴۰۰ دستگاه اتوبوس به مرز‌های شلمچه و چذابه در استان خوزستان صورت گرفته است و از این تعداد ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز شلمچه و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز چذابه مستقر خواهند شد.

بهرامی نیا بیان داشت: با هماهنگی صورت گرفته با کانون و انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل مسافر و برنامه ریزی انجام شده، نمایندگی این شرکت‌ها در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه مستقر بوده و آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) برای جابجایی به سایر نقاط کشور هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تصریح کرد: کرایه جابجایی زائران از مرز‌های زمینی خوزستان طبق نرخ اعلام شده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

پایانه مرزی چذابه برای بازگشت زوار

پایانه مرزی چذابه برای بازگشت زوار

مرز‌های خوزستان آماده برگشت زائران اربعین است

پایانه مرزی چذابه برای بازگشت زوار


بیشتر بخوانید: 


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.