سیلاوی گفت: امکان ورود زائران اربعین حسینی به کشور از طریق پایانه مرزی چذابه فراهم و همه امکانات برای استقبال از زوار آماده شده است.

حمید سیلاوی، فرماندار دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به آغاز بازگشت زائران از کربلای معلا و پایان همایش بزرگ اربعین حسینی، پایانه مسافری مرز بین المللی چذابه باز شده است تا مردم بتوانند از طریق مرز‌های زمینی به کشور باز گردند.

او با بیان اینکه تست کرونا از زائران ورودی به مرز چذابه انجام می‌شود، افزود: در صورتیکه فرد یا افرادی مشکوک به ابتلا به کووید-۱۹ باشند، به محل قرنطینه در شهر بستان انتقال داده می‌شوند و پس از بهبودی و بررسی دقیق، اجازه حرکت به سمت شهر‌ها و استان‌های خود دارند، اما در صورت منفی بودن تست، ورود آن‌ها به کشور بلامانع است.

سیلاوی به راه اندازی ۱۵ موکب برای خدمات رسانی به زوار اربعین اشاره کرد و بیان داشت: آب معدنی، تغذیه آماده شده تا به افراد تقدیم شود، ضمن اینکه در مواردی نیز غذای گرم به زائران اهدا خواهد شد، همچنین اتوبوس‌ها به مقصد‌های مختلف آماده به کار هستند تا آن‌ها را به محل سکونت برسانند.

این مقام مسئول تصریح کرد: همه واحد‌های خدماتی از جمله؛ هلال احمر، اورژانس، بهداشت و درمان، خدماتی درمانی و تامین اجتماعی در مرز چذابه مستقر هستند و تا ورود آخرین زائر در محل حضور دارند، اما به هیچ عنوان امکان خروج از این پایانه مرزی وجود ندارد و احدی نمی تواند به عتبات عالیات سفر کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.