با استفاده صحیح و اصولی از چند راهی‌های برق می‌توانیم از وقوع و تکرار حوادث ناگوار جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، هر پریز ثابت نصب شده در منزل و یا محل کار ما توسط دو رشته سیم تغذیه می‌شوند که این سیم‌ها با توجه به مقطع (ضخامت شان) میزان مشخص و معینی از جریان الکتریکی را از خود عبورمی دهند.

هنگامی که ولتاژی بالاتر از حد نرمال و معین از سیم یا هادی عبور کند، به سیستم‌های برقی آسیب میرساند یعنی اگر ولتاژ جریان الکتریسیته در سیم بیش از حد بالا باشد موجب گرم شدن آن و در نهایت آتش سوزی میشود.

در همین راستا پیشنهاد می‌شود، از هر پریز منصوبه بر روی دیوار منزل یا محل کار بیش از حد مجاز و استاندارد استفاده نشود، در غیر این صورت با در نظر گرفتن این موضوع که فیوز حفاظتی در مسیر سیم کشی به دلیل نقص فنی عمل نکند، عواقب خطرناکی، چون آتش سوزی را در پی خواهد داشت.

کلیه پریز‌های منصوبه در منزل و محل کار قابلیت استفاده از وسایل برقی اعم از پرمصرف و یا کم مصرف را در صورتی که به تنهایی به آن‌ها متصل شوند را دارا هستند، هرچند که این امر صرفاً ساختمان‌های نوساز و یا بنا‌های با طول عمر کوتاه را شامل می‌شود.

ضرورت نوسازی و ترمیم سیم کشی داخلی ساختمان‌ها و سازه‌های مستهلک و با قدمت بالا امری اجتناب ناپذیر است.

از نکات مهم ایمنی در خصوص استفاده از چند راهی‌های برق می‌توان به عدم اتصال و بکارگیری تعداد زیادی لوازم برقی بطور هم زمان از این وسیله کاربردی اشاره کرد.

همچنین در نظر داشته باشیم که پریز اصلی برق باید دارای سطح خنکی استاندارد بوده و داغ نباشد و احیاناً اگر سطح آن گرم و یا داغ بود، این نشانه وجود یک مشکل فنی و جدی است.

یک مثال ساده استفاده و اتصال هم زمان چند شارژر به یک چند راهی هیچ گاه مشکل خاصی را در خصوص افزایش بار و جریان الکتریکی ایجاد نخواهد کرد، اما نصب هم زمان یک یخچال ساید بای ساید، ماشین لباسشویی یا جاروبرقی بطور همزمان می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را منجر شود.

باید به نحوی لوازم برقی متصل به یک پریز را مدیریت نماییم که جمع کل مصارف آن‌ها از ۱۱ آمپر یا ۲۰۰۰ وات بیشتر نشود.

 


انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.