رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز خاک را یکی از مهم‌ترین منابع هر کشور دانست و از اجرای طرح‌های آبخیزداری در راستای حفاظت از این سرمایه گرانبها خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا زندیه رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز در آیین رونمایی طرح مطالعات آبخیزداری با اشاره به اینکه نگهداری و حفاظت از ۱۳ هزار هکتار از ارتفاعات پیرامونی شهر شیراز به عهده سازمان است که به منظور حفاظت از خاک و منابع آبی اقداماتی از قبیل جنگل کاری، درختکاری و احداث پارک تفرجگاه کوهستانی توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز انجام شده است.

او افزود: به منظور حفاظت پایدار و اجرای اقدامات زیر ساختی در حوزه ارتفاعات پیرامونی نیاز به انجام مطالعات جامع آبخیزداری بود که این پروژه در قالب زیر حوضه‌های مختلف از سال ۹۷ آغاز شد و در سال جاری آخرین آن‌ها یعنی ارتفاعات شمال شرق و شرق شیراز پایان یافت و از اهداف کلی این پروژه می‌توان به حفاظت از منابع آبی، خاکی، گیاهی و جانوری اشاره کرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با اجرای این طرح ضمن جلوگیری از حرکت روان آب‌ها و سیلاب‌های شهری باعث نفوذ بیشتر آب به لایه‌های خاک می‌شود که باعث حاصلخیزی و جلوگیری از فرسایش خاک و استقرار و افزایش گیاهان بومی می‌گردد و نتیجه تمامی این اقدامات حفظ و گسترش محیط زیست جانوری می‌شود.

زندیه در پایان افزود: تمامی اقدامات پیشنهادی در این زمینه بر اساس اصول فنی و مطالعات میدانی انجام شده است تا بهترین عملیات ممکن را برای توسعه پایدار فضای سبز و مدیریت حوزه‌های آبخیزداری رقم بزند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار