پویش نذر خون در روز اربعین حسینی در هرمزگان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، ایمان زارعی،مدیرکل انتقال خون هرمزگان گفت: هرمزگانی‌ها می‌توانند در روز اربعین حسینی با شرکت در پویش نذر خون به کمک در رفع کمبود ذخایر خونی استان کمک کنند.

زارعی افزود:هشت پایگاه ثابت و سیار انتقال خون استان در روز‌ اربعین حسینی آماده خونگیری از عزاداران هستند

او در خصوص فعالیت پایگاه های انتقال خون در روز دوشنبه 5 مهرماه گفت:  مرکز انتقال خون بندرعباس 16 تا 20 در حد فاصل چهار راه مرادی به سمت فلکه برق  و پایگاه سرخون 9 تا 13 آماده خونگیری از شهروندان است.

مدیر کل انتقال خون هرمزگان افزود:ساعت کار مرکز انتقال خون میناب و روستای کلیبی 9 تا 13،   مرکز انتقال خون قشم 17 تا 20:30 ، مرکز انتقال خون بندرلنگه و پایگاه سیار در شهرک امام محمد باقر 9 تا 13  آماده دریافت خون از مراجعه کنندگان هستند.

زارعی افزود: در کیش نیز تیم سیار مستقر در کلینیک امام علی (ع) در دو نوبت صبح 9تا 13 و عصر 17 تا 20 فعال است.

او با اشاره به اینکه در تمامی مراکز انتقال خون تمامی نکات بهداشتی سر سختانه اعمال می‌شود و بهبود یافتگان کرونا می‌توانند یک ماه از بهبودی کامل نسبت به اهدای خون اقدام کنند، گفت: آن دسته از افرادی که از زمان تزریق دوز اول یا دوم واکسن آسترازینکا و یا اسپوتنیک آنان ۲۸ روز گذشته باشد نیز می‌توانند خون اهدا کنند، اما سایر دریافت‌کنندگان واکسن‌ها هیچ محدودیتی برای اهدای خون ندارند.

انتهای پیام/ا

برچسب ها: کمبود خون ، نذر خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.