مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: همزمان با هفته گردشگری ۱۰ پروژه گردشگردی با اشتغال زایی ۱۷۳ نفر در آذربایجان غربی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذریایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران از بهره برداری ۱۰ پروژه گردشگری با اشتغال زایی ۱۷۳ نفر در هفته گردشگری امسال در استان خبر داد.و گفت: این طرح ها با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

جباری افزود: این پروژه‌ها شامل۲ هتل در ارومیه، زیر ساخت گردشگری قره کلیسا و تخت سلیمان، سه واحد بوم گردی، کارگاه صنایع دستی و مهمانپذیر در سلماس و حمام بیگ جواد قره ضیاالدین است که به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با اشاره به رشد ۲ برابری اقامت در هتل‌های استان نسبت به سال گذشته گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۷۰ هزار نفر در مراکز اقامتی و هتل‌ها اقامت داشتند و در مقایسه با سال گذشته ۹۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، با اشاره به ضرر وارد شده در ایام کرونا به اماکن اقامتی و هتل‌ها خاطر نشان کرد: تهیه طرح حمایتی ویژه برای واحد‌های گردشگری آسیب دیده از شرایط کرونایی کشور از برنامه‌های ویژه میراث فرهنگی استان بوده که امیدواریم این بسته حمایتی بخش مهمی از مشکلات تاسیسات گردشگری را مرتفع کند.

جباری گفت: احداث ساختمان جدید موزه شهرهای میاندواب و چالدران، موزه قاجار، موزه مفاخر بوکان، موزه علم و فن آوری دانشگاه ارومیه، سایت موزه جنگ چالدران از پروژه های پیشران استان در بخش میراث فرهنگی است.
مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اضافه کرد: در تهیه سند آمایش، استان به هفت پهنه تقسیم شده که میراث فرهنگی و گردشگری در هر هفت پهنه نیازمند حمایت تشخیص داده شده است و همه دستگاهها مکلف شدند که این برنامه ها در بخش میراث فرهنگی و گردشگری را مورد توجه قرار دهند.

آذربایجان غربی دارای بیش از  ۱۷۰۰ اثر، بنا، محوطه و تپه تاریخی، آثار منقول و غیرمنقول و همچنین آثار طبیعی تاریخی  است که در ردیف آثار ملی ثبت شده اند.

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.