گزارشی مبنی بر پاسخگو نبودن سامانه ۱۲۴ و کوتاهی در رسیدگی به شکایات شهروندان از سوی سازمان صمت خوزستان اطلاع رسانی شد، اما این موضوع صحت دارد؟

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، تعدادی از شهروندان در تماس با تحریریه خبر باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان در خصوص پاسخگو نبودن سامانه ۱۲۴ و مبارزه با گرانفروشی و رسیدگی نکردن به تخلفات در استان شکایت داشتند و با توجه به اهمیت موضوع، پیگیری آن از سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در دستورکار قرار گرفت.

امید بهرامی، مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با تکذیب این خبر به خبرنگار ما گفت: سامانه ۱۲۴ این سازمان دارای چندین متصدی و مسئول پاسخگویی به شکایات شهروندان در زمینه گرانفروشی، کم فروشی، خودداری از درج قیمت کالا‌ها و... است.

او با بیان اینکه ساعت کاری افراد پاسخگو در این سامانه از ساعت ۸ الی ۱۴ و ۱۴ تا ۲۰ زمان بندی شده است، افزود: مابقی تماس‌هایی که بعد از ساعت ۲۰ تا ۸ صبح روز بعد انجام می‌شوند، از طریق اپراتور و تلفن گویا دریافت و در ستاد خبری یادداشت می‌شوند و رسیدگی به آن‌ها در اسرع وقت در بخش "رسیدگی به شکایات و بازرسی" صورت می‌گیرد.

بهرامی اظهار داشت: بازرسان و ناظران بر بازار و مبارزه با تخلفات، براساس نشانی ثبت شده در فروشگاه موردنظر، به عنوان مشتری حضور پیدا می‌کنند و با خرید اقلامی که اعلام گرانفروشی آن‌ها اعلام شده، وضعیت فروش و تخلفات مورد بررسی قرار می‌گیرند و هنگام پرداخت پول، با ارائه کارت بازرسی از فروشنده درخواست فاکتور‌های خرید صورت می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: در صورتیکه فروشنده در این زمینه تخلف کرده باشد، جریمه شده، سپس پرونده برای فرد متخلف تشکیل و فاکتور‌ها نیز ضمیمه پرونده می‌شوند و اقدامات انجام شده در سامانه خبری ثبت می‌شوند، البته اگر فروشنده تخلف نکرده باشد، در سامانه ثبت شده و مردم می‌توانند در جریان آخرین اقدامات و پیگیری‌ها قرار گیرند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۶:۰۶ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
کدوم رسیدگی؟! هر صنفی هر قیمتی دوست داره میفروشه، بهیچ کس هم پاسخگو نیست. یه مثالی بزنم، قیمت نان باید 500 تومان باشه، یه نانوایی 1000 میده، یه نانوایی 1250،یکی دیگه 1500. یا نان سنگک 3 هزار تومان با کنجد 4000 تومان، اما یکی 5 و 6 هزار میفروشه، یکی دیگه 7 هزار و 10 هزار، یعنی نان کنجد دار کوچک شده رو 10 هزار تومان میفروشه، خب چرا بعد از شکایت چرا رسیدگی نمی کنند؟