در هفته تکریم سالمندان صورت می‌گیرد؛

حرکت به سمت سالمندی سالم در خراسان رضوی

رئیس دبیرخانه شورای سالمندان خراسان رضوی گفت: بر اساس تصمیمات اخیر این شورا، ایده‌ی حرکت به سمت سالمندی سالم بر عملکرد درمان ناتوانی‌ها و رفع مشکلات سالمندان مقدم می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود فیروزی رئیس دبیرخانه شورای سالمندان خراسان رضوی گفت:  بر اساس تصمیمات اخیر این شورا، ایده‌ی حرکت به سمت سالمندی سالم بر عملکرد درمان ناتوانی‌ها و رفع مشکلات سالمندان مقدم می‌شود.

او با تأکید بر اینکه شورای سالمندان، یک تشکیلات دائمی است، افزود : ما در هفته تکریم سالمندان، فعال‌تر از سایر مواقع سال وارد می‌شویم، اما این شورا در تمام سال فعالیت دارد و همه‌ی مردم می‌توانند در زمینه‌ی تکریم سالمندان، پیشگیری از بیماری و ناتوانی در سالمندان، وظایف دولت و سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه و سایر موضوعات مرتبط، با نظرات خود ما را یاری کنند.

حمیدرضا علیزاده معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی نیز  با بیان اینکه سالمندی در سال‌های اخیر اهمیت ویژه‌ای برای مسئولان کشور یافته گفت: دوران کرونا زمینه‌ی ارائه خدمات آنلاین به سالمندان را مورد توجه قرار داد و ما را در جهت تقویت این بخش، هوشیار نمود.

او افزود: تلاش می‌کنیم بستر مجازی را تقویت و ارائه‌ی خدمات آنلاین و غیر حضوری به سالمندان و خانواده‌هایشان را افزایش دهیم.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در زمینه خدمات بهزیستی به سالمندان استان ادامه داد: بهزیستی ۱۶۰۰ سالمند را در ۴۱ مرکز غیر دولتی شبانه‌روزی تحت پوشش خدمات بهداشتی، درمانی، توانمندسازی، توانبخشی و مراقبتی قرار داده است.

علیزاده بیان کرد: همچنین ۱۷۵ نفر از سالمندان عزیزمان که در میان خانواده‌هایشان هستند از خدمات روزانه ۵ مرکز بهره‌مند هستند که شامل تفریح، آموزش، گفتگو، گروه درمانی، برنامه‌های فرهنگی هنری و افزایش فعالیت‌های فیزیکی، روانی و اجتماعی برای دور ماندن از ناتوانی می‌باشد.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: ۳۰ درصد ساکنین مراکز اقامتی سالمندان را مجهول‌الهویه‌ها تشکیل می‌دهند که بنا بر استدلال علمی، نباید این موضوع واقعیت داشته باشد و به همین جهت، تمهیداتی برای شناسایی خانواده‌های این عزیزان و بازگشت‌شان به خانواده اندیشیده شده است.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه شورای سالمندان، اقدامات و برنامه‌های سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف در این زمینه را هماهنگ و تجمیع می‌کند تأکید کرد: در هفته‌ی تکریم سالمندان، بیشتر بر پیشگیری از سالمندی ناتوان تأکید داریم و از فضا‌های شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی، صدا و سیما و بهزیستی برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات در این زمینه استفاده می‌کنیم.

علیزاده با بیان اینکه آخرین اطلاعات آماری سالمندان مربوط به سال ۹۵ است، اظهار کرد: به جهت اینکه وزارت بهداشت در برنامه‌ی واکسیناسیون، تمام اطلاعات سالمندان را در سامانه واکسیناسیون ثبت کرده، از معاونت بهداشتی دانشگاه خواسته شد این اطلاعات را در اختیار شورا قرار دهد تا امکان رصد وضعیت فعلی سالمندان استان و برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه فراهم گردد.


انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار