استاندار اردبیل گفت: تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه ضروری بوده و واحد‌ها می‌توانند از این امکانات در راستای تخصصی‌تر کردن نیرو‌های خود بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در آیین بهره برداری از پروژه های عمرانی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: با توجه به رشد بیش از چهار درصدی صنعت استان ،ارتباط حوزه صنعت با دانشگاه باید بیشتر شود و گسترش فضاهای فنی و آزمایشگاهی می تواند زمینه مناسبی برای بهره برداری از این مزیت فراهم کند.

او افزود: تجهیز امکانات دانشکده فنی دانشگاه محقق از سه سال قبل شروع شده و فضاهای آزمایشگاهی این دانشگاه از هزار متر به سه هزار متر افزایش یافته است.

استاندار اردبیل با اشاره به کارخانجات در حال بهره برداری استان اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشتر شاغلان این کارخانجات افراد دارای تحصیلات دانشگاهی هستند ، با توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه ،نیروهای حوزه صنعت از امکانات علمی روز برخوردار و بهره وری کار افزایش می یابد.

بهنام جو در ادامه به بهره برداری از یادمان شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبیلی اشاره کرد و توسعه اقدامات فرهنگی در راستای اقدامات علمی و فنی را ضروری و مکمل هم عنوان کرد.

او  اقدامات فرهنگی در خصوص حراست از ارزش های دفاع مقدس را جهت حفظ و انتقال تاریخ و فرهنگ تحسین آمیز دانست.

 استاندار اردبیل گفت: باید در کنار این یادمان که در بهترین نقطه شهر و دانشگاه واقع شده ، احداث مجتمع فرهنگی با محوریت انتقال تاریخ و فرهنگ دفاع مقدس برنامه ریزی و عملیاتی شود تا جوانان و اهالی استان از این رشادت ها و ایثارگری ها اطلاع یابند.

عزیز حبیبی ، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: یکی از آرزوهای دانشگاهیان دانشگاه محقق اردبیلی احداث المان شهدای گمنام دانشگاه بود و توسعه همه جانبه دانشگاه به برکت حضور معنوی شهدای گمنام در دانشگاه است.

او با بیان اینکه در شرایط کرونا نه تنها فعالیت های دانشگاه کمتر نشده است بلکه حتی کارهایی انجام شده که در شرایط عادی هم امکان انجام آن سخت بود، تصریح کرد: سال گذشته ساختمان کتابخانه مرکزی و ساختمان دانشکده علوم اجتماعی و در خرداد ماه سالجاری خوابگاه متاهلی خیرساز و مرکز نوآوری را افتتاح کردیم و امروز این دو پروژه به بهره برداری رسید.

حبیبی ادامه داد: ۴ میلیارد تومان برای تکمیل المان شهدای گمنام و ۱۶ میلیارد تومان هم برای فاز دوم دانشکده فنی و مهندسی هزینه شده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: دانشگاه محقق اردبیلی در آخرین رتبه‌بندی جهانی تایمز ۲۰۲۲ با ۲۰۰ پله صعود رتبه ۶۰۰-۵۰۱ در بین هزار و ۶۶۲ دانشگاه از سراسر دنیا و رتبه ۵ در بین ۵۸ دانشگاه ایرانی را به دست آورد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.