مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان از افتتاح ۳ مجموعه گردشگری کشاورزی در شهرستان‌های ملایر و تویسرکان خبر داد.

علی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،با اشاره به اینکه به مناسبت هفته گردشگری برنامه‌های مختلفی در خصوص میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در استان اجرا خواهد شد از افتتاح ۲ مجموعه گردشگری کشاورزی در شهرستان ملایر و یک مجموعه گردشگری کشاورزی در تویسرکان خبرداد.

او با اشاره به اینکه چند اقامتگاه بومگردی نیز به مناسبت این هفته به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: دوره توانمند سازی دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا‌های هدف گردشگری روز هفتم مهر ماه نیز برگزار می‌شود.

او با اشاره به برگزاری بازی‌های بومی و محلی استان در روستای قلعه‌جوق فامنین گفت: مسابقه نقاشی روی پارچه ویژه کودکان با محور گردشگری در ورودی آرامگاه بوعلی سینا برپا خواهد شد.

مالمیر با بیان اینکه موزه‌ها از اهمیت زیادی برخوردارهستند و نقش بسزایی در جذب گردشگران ایفا میکند ابراز داشت: به مناسبت پنجم مهر ماه روز جهانی جهانگردی و آغاز هفته گردشگری، روز شنبه ۶ مهرماه، بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی همدان رایگان است.

او با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته گردشگری از ۶ تا ۱۲ مهر ماه اجرا می‌شود، افزود: ویژه برنامه پاسداشت روز گردشگری با حضور فعالان این حوزه، راهنمایان گردشگری و اصحاب رسانه برگزار می‌شود.

او ادامه داد: نمایشگاه دستاور‌های همدان ۲۰۱۸ نیز همزمان با این هفته در عمارت باغ نظری همدان برپا می‌شود.

مالمیر با اشاره به اینکه چند اقامتگاه بومگردی نیز به مناسبت این هفته به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: دوره توانمند سازی دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا‌های هدف گردشگری روز هفتم مهر ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان بهره‌برداری از موسسه آموزشی گردشگری در همدان و مسابقه بزرگ پخت غذای نذری را از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری در این استان برشمرد
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.