رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر گفت: عمارت تاریخی ‏منصوری یکی از آثار واجد ارزش این شهرستان محسوب می‌شود که این روز‌ها حال خوشی ‏ندارد. ‏

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ابراهیم جلیلی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر گفت: عمارت منصوری در سال‌های ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ با اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیون تومان از سوی اداره میراث فرهنگی مرمت و بازسازی شده و در سال ۱۳۹۰ با پیگیری وراث و حکم دیوان عدالت اداری در ۲۲ تیر ماه ۱۳۹۰، اثر مذکور از فهرست آثار ملی کشور خارج شد.

او با بیان اینکه در این سال‌ها به دلایل متعدد از جمله نبود اعتبار، عدم توافق با وراث امکان تملک آن مقدور نشده است، ادامه داد: با توجه به اینکه ورود و مرمت بنا تنها با رضایت مالکین امکان پذیر است، اما به دلیل عدم توافق وراث هیچ گونه مرمتی در اثر صورت نگرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر گفت: چندین سال است بنا مرمت و بازسازی نشده و بخشی از دیواره‌های بنا تخریب شده، ناودان‌ها نیاز به تعمیر دارند و عایق پشت بام قبل از شروع فصل بارش باید ترمیم شود و با توجه به اینکه کالبد بنا خشتی است نفوذ رطوبت باعث تخریب آن می‌شود.

جلیلی عنوان کرد: خانه منصوری از زیباترین بنا‌های دوران قاجار در شهرستان ملایر بوده که حفظ و نگهداری از آن جز مطالبات مردم و دوست داران میراث فرهنگی است، بنابراین از مسئولین، دوستداران میراث فرهنگی، نمایندگان، شهرداری و وراث تقاضای مساعدت و همکاری برای حفظ و نگهداری این اثر با ارزش را داریم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.