مهم‌ترین حوادث شنبه ۳ مهرماه۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث شنبه ۳ مهرماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دپوی ۵۹ هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق در هامون

با تلاش مأموران انتظامی "هامون" دپوی ۵۹ هزار لیتر قیر و گازوئیل قاچاق در شهرک صنعتی آن شهرستان کشف شد.

سرهنگ  غلامرضا شهرکی اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان با اشراف اطلاعاتی خود از دپوی مقادیر قابل توجهی سوخت و فرآورده‌های نفتی قاچاق در یک چهار دیواری واقع در شهرک صنعتی "هامون" مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: مأموران با انجام تحقیقات نامحسوس و حصول اطمینان از موضوع روز گذشته در قالب چند تیم عملیاتی به محل مذکور اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان "هامون" تصریح کرد: در بازرسی از این چهار دیواری ۵۹ هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع شامل ۴۴ هزار لیتر قیر و ۱۵ هزار لیتر گازوئیل کشف شد.

سرهنگ شهرکی در ادامه بیان داشت: برابر اعلام نظر کارشناسان شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، ارزش سوخت و قیر کشف شده ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا ۳ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان "هامون" با بیان اینکه قاچاق سوخت و سرمایه‌های ملی از عوامل اصلی اخلال در نظام اقتصادی کشور است از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انهدام باند سارقان مسلح موتور سیکلت در سراوان

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از انهدام باند ۴ نفره سارقان مسلح موتور سیکلت در این شهرستان با ۱۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ داریوش سرگلزائی فرمانده انتظامی شهرستان سراوان اظهار داشت: درپی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت و تلفن همراه در سطح شهرستان موضوع شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت‌ها به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در این رابطه کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان با کار شبانه روزی و اقدامات فنی صورت گرفته هویت ۴ سارق همدست را مشخص و آن‌ها را طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه داخل مخفیگاهشان در یکی از روستا‌های حومه سراوان دستگیرکردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان تصریح کرد: در بازرسی از پاتوق سارقان علاوه بر کشف یک قبضه کلت کمری و چند قبضه سلاح سرد غیر مجاز، تعداد ۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه به همراه ۴ دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی کشف شد.

سرهنگ سرگلزائی ادامه داد: متهمان که پس از انتقال به پلیس آگاهی چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند پس به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۱۰ فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت و گوشی تلفن همراه در سطح شهرستان اقرار کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان در پایان از شهروندان خواست: تا از تردد در مکان‌های تاریک و خلوت در ساعات پایانی شب خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

دستگیری سارقان مغازه با ۸ فقره سرقت در "چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری ۲ سارق حرفه ای، که اقدام به سرقت مغازه‌های شهرستان می‌کردند با ۸ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم کوچکزائی  اظهار داشت: ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۱ شهرستان چابهار در ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی هدفمند در خیابان قدس این شهر، به ۲ نفر که در حال باز نمودن قفل مغازه‌ای بودند مشکوک شدند.

وی افزود: متهمان با مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل را داشتند که در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار افزود: این ۲ سارق ۲۸ و ۳۱ ساله که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به ۸ فقره سرقت مغازه در سطح شهر چابهار اعتراف کردند.

سرهنگ "کوچکزائی" با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست، ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس، سریعاً با ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

توقیف ۷۰ تن روغن خوراکی قاچاق در دشتیاری

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان  از کشف ۷۰ تن روغن خوراکی قاچاق، در بازرسی از ۳ دستگاه تریلی کانتینردار در شهرستان "دشتیاری" خبر داد.

سردار "احمد طاهری اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان "دشتیاری"، هنگام کنترل تردد خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی "چابهار-دشتیاری" همزمان به ۳ دستگاه تریلی کانتینردار مشکوک شدند.

وی افزود: مأموران پس از متوقف کردن کامیون‌ها در بازرسی از قسمت بار آنها، ۷۰ تن و ۴۹۰ کیلو گرم روغن مایع خوراکی قاچاق و فاقد مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشار ه به اینکه ارزش اقلام کشف شده بنابر اعلام نظر کارشناسان اداره گمرک ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در این رابطه ۳ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار طاهری با بیان اینکه پدیده قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی یکی از عوامل اصلی ضربه به اقتصاد کشور است، مبارزه با این پدیده شوم را، از مهمترین برنامه‌های پلیس در سال حمایت از تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها اعلام و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس بگذارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار