مدیر دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت : بیماری تب مالت یک بیماری باکتریایی مشترک بین دام و انسان است که از طریق ترشحات دام آلوده و محصولات لبنی به انسان منتقل می‌شود

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کرمیان مدیر دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت : بیماری تب مالت یک بیماری مزمن باکتریایی است که در مقابل سرما مقاوم است.

او با اشاره به اینکه بیماری تب مالت از طریق بستنی قابل انتقال است گفت : شهروندان باید دقت کنند بستنی سنتی را از مراکز معتبر تهیه و یا حدالامکان از فرآورده‌های لبنی پاستوریزه استفاده کنند.

او با اشاره به آغاز واکسیناسیون دام سنگین علیه بیماری بروسلوز افزود: کار واکسیناسیون از نیمه شهریورماه آغاز شده است و تاکنون ۳ هزار و ۸۰۰ راس دام سنگین واکسینه شدند.

مدیر دامپزشکی شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیماری تب مالت یک بیماری باکتریایی مشترک بین دام انسان است که از طریق ترشحات دام آلوده و محصولات لبنی به انسان منتقل می‌شود افزود: این بیماری معمولا با درد مفاصل، تب و لرز و بدن درد خود را نشان می‌دهد و تا آخر عمر می‌تواند در بدن انسان باقی بماند.

کرمیان به خسارت این باکتری به گله‌های دام اشاره کرد و گفت: سقط‌های طوفانی یکی از نشانه‌های این بیماری است که در صورت واکسینه نشدن خسارت‌های فراوانی به دامداران وارد می‌کند.

او گفت: کارشناسان دامپزشکی به صورت مستمر از واحد‌های صنعتی نمونه گیری می‌کنند و خوشبختانه تاکنون در این واحد‌ها بیماری بروسلوز دیده نشده است.

مدیر دامپزشکی شهرستان کرمانشاه افزود: طرح واکسیناسیون دام‌ها تا آبان ماه ادامه دارد و در این طرح ۱۱ هزار گوساله و ۲۰ هزار گاو واکسینه می‌شوند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.