رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : ۸۲۴ هزار دُز واکسن کرونا در نوبت اول و ۴۶۵ هزار و ۲۱۱ دُز واکسن در نوبت دوم در استان تزریق شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : تا دیروز ۵۴.۲ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۸ سال نوبت اول و ۳۱.۴ نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

او با بیان اینکه ۸۲۴ هزار دُز واکسن در نوبت اول و ۴۶۵ هزار و ۲۱۱ دُز واکسن در نوبت دوم تزریق شده است، گفت : پوشش واکسیناسیون جمعیت ۱۲ تا ۱۷ سال نوجوانان و دانش‌آموزان ۱۳.۵ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیشترین تعداد واکسن تزریق شده را مربوط به شهرستان گیلانغرب دانست و افزود: ۷۳.۱ افراد بالای ۱۸ سال این شهرستان نوبت اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند این شهرستان در پوشش واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۷ ساله‌ها با ۳۲.۳ درصد رتبه اول استان را دارد.

او ادامه داد: جوانرود با ۴۱.۲ در قعر جدول واکسیناسیون شهرستان‌های استان قرار دارد و شهرستان قصرشیرین هم با ۷.۲ درصد در زمینه ۱۲ تا ۱۷ ساله‌ها کمترین تزریق را دارد.

مرادی تعداد روزانه واکسیناسیون تزریق شده در استان را حدود ۲۲ تا ۲۵ هزار دُز اعلام کرد و گفت: رده سنی ۷۵ تا ۸۰ سال با ۸۳ درصد بیشترین و جوان‌های ۱۸ تا ۲۰ سال با ۲۳ درصد کمترین تزریق واکسن کرونا را داشته‌اند.

او تنها راه پیشگیری از کرونا را واکسیناسیون عنوان کرد و افزود: واکسن و نیروی انسانی مجرب به اندازه کافی در استان موجود و فضای واکسیناسیون هم در استان مناسب است، منتظر حضور بیشتر مردم هستیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.