سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد مراکز و پایگاه‌های واکسیناسیون در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ۶۰ مورد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا رحیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران بستری در ۲۴ شهریور ماه امسال حدود هزار و ۸۰۰ نفر بود و روند ابتلا، بستری و فوت ناشی از کرونا در خراسان رضوی همچنان رو به کاهش است. تعداد بستری شدگان روزانه در خراسان رضوی نیز به ۲۳۰ نفر رسیده که نسبت به هفته گذشته ۱۱۰ نفر کاهش داشته است.

او افزود: از بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های خراسان رضوی ۸۵۰ نفر در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۵ شهرستان خراسان رضوی تحت درمان هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر ۳۶۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بدحال و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.

رحیمی بیان کرد: ۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز جمعیت این استان را زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دارند.

او با بیان این مطلب که تعداد مراکز و پایگاه‌های واکسیناسیون در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ۶۰ مورد افزایش یافته است تصریح کرد: از این تعداد ۴۴ مرکز به صورت تجمیعی و با همکاری سایر سازمان‌ها و نهاد‌ها در شهر‌های مشهد، فریمان، سرخس، قوچان، چناران، کلات، طرقبه و شاندیز، خواف، کاشمر، گلبهار، بردسکن، خلیل آباد، تایباد راه اندازی شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: محدودیت سنی برای دریافت واکسن در مناطق زیر پوشش این دانشگاه برداشته شده است و تمامی افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند برای انجام واکسیناسیون اقدام کنند در حال حاضر ظرفیت واکسیناسیون به بیش از ۱۲۰ هزار دوز در روز رسیده است که این امر موجب افزایش خدمات رسانی به گروه‌های هدف شده است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.