مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی گفت:با هدف حمایت از تولید دام و ایجاد تعادل و تنظیم بازار، خرید تضمینی دام زنده از عشایر استان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،آل هاشم مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی گفت:با هدف حمایت از عشایر در شرایط سخت خشکسالی مقرر شده است شرکت پشتیبانی امور دام به خرید دام مازاد عشایر اقدام کند.

اوافزود:به منظور حمایت از تولید دام و با اولویت حفظ دام‌های مولد و پرواری در مناطق عشایری، مقرر شده است برای جلوگیری از ایجاد تنش در قیمت گوشت قرمز در بازار، کمیته‌ای در استان تشکیل و در خصوص قیمت میش با توجه به سهمیه ۵۰ هزار راسی استان تصمیم گیری شود.

او با بیان اینکه مقرر شده است به ازای هر کیلوگرم دام زنده خریداری شده ۳ کیلوگرم جو با قیمت یارانه‌ای به عشایر تحویل داده شود ادامه داد: دام خریداری شده صرفاً مربوط به دام عشایر است و نوع دام خریداری شده نیز میش حذفی است.

مدیرکل امور عشایر استان خاطرنشان کرد: خشک شدن مراتع به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین منبع تغذیه دام‌های عشایر باعث ایجاد مشکلات اقتصادی برای عشایر شده است و وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی این است که از این قشر زحمت کش حمایت کنند.

آل هاشم افزود: مقرر شده است در حوزه عشایر ۳ شهرستان اهر، کلیبر و میانه در میادین مربوطه صرفاً دام مازاد (میش حذفی) در ۳ میدان دواب به نرخ هر کیلو دام زنده کیلوئی ۳۰ هزار تومان و تحویل در درب کشتارگاه به نرخ ۳۳ هزار تومان توسط پشتیبانی امور دام و با همکاری ادارات کل امور عشایر، دامپزشکی و معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خریداری شود و به صورت کشتار در اختیار مصرف کنندگان، اتحادیه‌ها و تعاونی‌های مربوطه قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار