مدیر کل امور عشایر آذربایجان شرقی گفت:دام مازاد عشایر این استان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمد حسن آل هاشم  مدیر کل امور عشایر آذربایجان شرقی در جلسه بررسی مشکلات عشایر ییلاق نشین دامنه ارتفاعات سبلان و بزقوش گفت: براساس توافق سازمان امور عشایر ایران با وزارت جهاد کشاورزی و پشتیبانی امور دام، قیمت خرید هرکیلو دام زنده ۴۵ هزار تومان است و به ازای هر کیلو ۳ کیلو جوی یارانه‌ای نیز به فروشنده دام تعلق می‌گیرد.

اوافزود:عشایر در سراسر استان در صورت تصمیم برای فروش می‌توانند،دام مازاد خود را پلاک گذاری و بعد از تایید سلامت آن‌ها از طرف دامپزشکی به کشتارگاه تحویل دهند.

او با اشاره به توافق سازمان امور عشایر با وزارت نیرو در مورد خرید پنل‌های خورشیدی گفت: این پنل‌ها با یارانه ۸۵ درصدی دولت، در غالب انرژی خورشیدی و حمام خورشیدی، جهت تولید برق در مناطق ییلاقی آذربایجان شرقی توزیع می‌شود.

مدیر کل امور عشایر آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات عشایر شهرستان سراب گفت: نامناسب بودن راه دسترسی، ارزان بودن قیمت دام گرانی نهاده‌های دامی و نبود آنتن دهی تلفن همراه از اصلی‌ترین مشکلاتی عشایر منطقه است که جهت حل و رفع آن‌ها با نظر مساعد مسئولین مربوطه اقدام خواهیم کرد.

ملکی معاون فرماندار سراب، نیز از تخصیص ۸ میلیارد به پروژه‌های عمرانی عشایر این شهرستان خبرداد و افزود: این مبلغ از محل اعتبارات روستا‌های فاقد دهیاری و عشایر هزینه برای حل مشکلات اهالی هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.