رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی ازبهره‌برداری ۷۳ طرح کشاورزی طی هفته جهادکشاورزی استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،اکبر فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به بهره‌برداری از ۷۳ طرح کشاورزی استان طی هفته جهادکشاورزی گفت: این طرح‌ها در حوزه‌های آب و خاک، باغبانی، صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، شیلات و آبزیان، امور دام، زراعت و امور عشایر اجرا شده است.

او افزود: یک پروژه ملی تحت عنوان بهره‌برداری از ۱۰ هزار هکتار شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در قالب آب‌های مرزی است که در نیمه تیرماه افتتاح خواهد شد و اراضی در شهرستان‌های مرند، جلفا، خداآفرین و ورزقان تحت شبکه فرعی آبیاری و سیستم آبیاری قطره‌ای و بارانی قرار خواهد گرفت تا چهره منطقه از کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن و مکانیزه تغییر کند.

اوادامه داد: همه تلاش خدمتگزاران در این سازمان در راستای تامین امنیت غذایی سالم است بطوریکه به همت کشاورزان و کارشناسان ترویج این سازمان مازاد بر نیاز استان محصولات کشاورزی تولید و روانه بازار می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: به فرمان امام جهاد سازندگی در ۲۷ خرداد سال ۱۳۵۸ تاسیس شد و این روز همواره یادآور رشادت‌ها، دلاوری‌ها و فداکاری‌های جهادگران خواهد بود چرا که پس از تشکیل جهاد سازندگی و اقدامات این سازمان چهره کریه و ناپسند فقر و محرومیت در مدت زمان کوتاهی از روی روستا‌ها رخت بربست و امروز جهاد کشاورزی بعد از ۴۰ سال دنباله‌رو جهاد سازندگی است و برای محرومیت‌زدایی تلاش می‌کند.

فتحی  به اقدامات جهادسازندگی در طول خدمت به جامعه و روستائیان اشاره و بیان کرد: ساخت مدارس، احداث و توسعه راه‌ها، تامین آب شرب، بهداشت و تامین برق و مخابرات در روستا‌ها از اقدامات به یادماندنی جهادسازندگی است.

او افزود: جهاد سازندگی در دوران جنگ تحمیلی همواره در پی حفظ جان مردم بوده و اقدامات اثرگذاری در بخش سازندگی انجام داد و لقب سنگرسازان بدون سنگر را از بنیانگذار کبیر انقلاب به خود اختصاص داد.

اوبا بیان اینکه امروز جهاد کشاورزی از ادغام کشاورزی در جهاد سازندگی، مسئولیت سنگینی به دوش دارد، ادامه داد: جهاد کشاورزی با ماموریت تامین امنیت غذایی جامعه، ادامه‌دهنده راه جهاد سازندگی با روحیه جهادی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: امروز پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در زیربخش‌های مختلف بخش کشاورزی اعم از حوزه دام و طیور، زراعت و باغبانی تولید می‌شود که در مقایسه با اوایل انقلاب برغم افزایش جمعیت، توانسته نیاز‌های جامعه را با تامین امنیت غذایی برطرف کند و این حاصل زحمت‌های کشاورزان عزیز و روحیه جهادی همکاران در جهادکشاورزی و ادارات تابعه است.

فتحی به اقدامات اداره‌کل عشایر استان در آبرسانی به مناطق روستایی و عشایری اشاره و بیان کرد: تلاش این همکاران بی‌ادعا در حوزه آبرسانی و طراحی مخازن آب و استقرار آن‌ها در مناطق عشاری قابل ستایش است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار