مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از پلمب ۳ واحد متخلف صنفی در چهار روز گذشته به علت عدم رعایت موازین بهداشتی در سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: طی چهار روز گذشته ۱۶ اکیپ گشت مشترک ستادی از پنج اداره و ۱۹۰ واحد صنفی و کارشناسان محیطی از ۳۵۵ واحد صنفی و تجاری، اماکن ورزشی و پزشکی بازدید به عمل آوردند.

فلاحی با تأکید بر الزام رعایت الزامات بهداشتی توسط اصناف افزود: در این زمینه با هر نوع سهل انگاری برابر قانون برخورد خواهد شد که در این راستا طی چهار روز گذشته، ۳ واحد مختلف صنفی به علت عدم رعایت موازین بهداشتی با کسب نیابت قضائی پلمب شدند.

او افزود: بازرسین این مرکز همچنین در مدت یاد شده از ۱۱۶ مرکز تهیه، توزیع و عرضه مواد خوراکی و غذای آماده بازدید کردند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در زمینه نظارت بر سلامت نان شهر سنندج نیز به نمونه بردای از ۲ واحد نان خبازی‌ها از نظر تعیین میزان نمک و عدم استفاده از جوش شیرین در نان اشاره کرد.

فلاحی در زمینه برخورد قانونی با متصدیان خاطی اصناف اذعان کرد: در روند بازدید‌های صورت گرفته، ۱۰ واحد صنفی اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت نمودند.

او از پیگیری ۸ مورد اخطاریه‌های صادر شده در گذشته ویک مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ در مدت زمان یادشده خبر داد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطر نشان کرد: در این مدت ۲۲۴ مورد تست کلر سنجی و ۱۹ مورد نمونه برداری تایید سلامت آب در زمینه نظارت بر بهبود کیفیت آب شرب سنندج به انجام رسیده است.

فلاحی ضمن اشاره به فعالیت مستمر مراکز نمونه گیری و تست کرونا یادآور شد: در طی این مدت، تعداد ۸۹۶ مورد تست کرونا در مراکز یاد شده از شهروندان سنندجی از نظر ابتلا به بیماری کرونا به عمل آمده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.