برداشت ذرت علوفه‌ای در اراضی شهرستان ساوه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای در اراضی شهرستان ساوه کشاورزان ساوجی مشغول برداشت ذرت علوفه‌ای در ۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان هستند.

حسن شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: وجود دامپروری‌های فراوان و نیاز دامداران باعث شده تا شهرستان ساوه به قطب تولید ذرت در استان مرکزی تبدیل شود.

شریفی افزود: با وجود برداشت مکانیزه‌ی این محصول، اما کشاورزان در خصوص تهیه دستگاه‌های برداشت ذرت با کمبود مواجه هستند که نیاز است، دولت در این خصوص با در نظر گرفتن تسهیلات، فعالان این بخش را یاری کند.

آغاز برداشت محصول در قطب ذرت استان مرکزی

او اضافه کرد: حدود ۲۷ هزار فعال در زمینه‌های مختلف کشاورزی در شهرستان ساوه فعالیت می‌کنند که تقریبا ۱۵۰۰ نفر مستقیما؛ تولید ذرت را برعهده دارند.

آغاز برداشت محصول در قطب ذرت استان مرکزی

اما با وجود رونق ذرت کاری و تلاش کشاورزان ساوجی برداشت محصول در این شهرستان کاهش یافته است.

سخنگو کارشناس جهاد کشاورزی ساوه  هم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: کاهش منابع آبی در کنار خشکسالی در سال جاری میانگین برداشت ذرت را از ۵۰ تن به ۴۵ تن در هکتار کاهش داده است.

آغاز برداشت محصول در قطب ذرت استان مرکزی


بیشتر بخوانید:


با این حال قیمت فروش بالای ذرت، آسانی برداشت و از همه مهمتر کاهش زمان کاشت تا برداشت این محصول در مقایسه با محصولی مانند گندم؛ موجب شده تا کشاورزان از کشت ذرت استقبال نمایند.

آغاز برداشت محصول در قطب ذرت استان مرکزی

تقریبا نیمی از اراضی ذرت ساوه به صورت نوین و مکانیزه آبیاری می‌شوند.

کارشناس جهاد کشاورزی ساوه هم در خصوص استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری گفت: تقریبا ۵۰ درصد از اراضی کشت ذرت در ساوه به صورت نوار تیپ است که در مقایسه با روش‌های سنتی آبیاری از هدر رفت ۳۰ درصد آب جلوگیری می‌نماید.

آغاز برداشت محصول در قطب ذرت استان مرکزی

فصل برداشت ذرت که تا آبان ماه ادامه دارد، پیش بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ هزارتن ذرت در شهرستان ساوه تولید شود.

آغاز برداشت محصول در قطب ذرت استان مرکزی

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.