سال تحصیلی جدید برای ١٢۶ هزار دانش آموز استان سمنان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، این دانش آموزان قرار است به صورت حضوری و غیر حضوری در یک هزار و ١٠٠ مدرسه استان سمنان تحصیل کنند.

از این تعداد دانش آموز ۱۲ هزار و ۸۱۳ کلاس اولی هستند.

شمار واجدان شرایط رفتن به مراکز پیش دبستانی استان سمنان هم ۷ هزار نفر است که از این تعداد هزار و ۶۹۲ نفر ثبت نام کرده اند.

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در استان سمنان امروز با حضور نماینده، ولی فقیه در استان در مدرسه دخترانه دوره اول شاهد سمنان برگزار و زنگ آغاز سال تحصیلی جدید نواخته شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: برای مقاطع اول و دوم ابتدایی که درگاه ورود به دنیای تعلیم و تربیت است، برنامه‌های ویژه در نظر گرفته شده است و این دانش‌آموزان هر هفته یک روز برای آشنایی با معلم، هم‌کلاسی‌ها و فضای آموزشی باید در مدرسه حضور یابند.

محمد دستورانی افزود: سال تحصیلی جدید برای ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز مدارس کم‌جمعیت (دارای کمتر از ۵۰ دانش‌آموز) در مناطق عشایری و روستایی مانند فولادمحله، برخی مناطق کالپوش، بیارجمند چاشم و معلمان) به صورت حضوری است.

دستورانی افزود: دانش‌آموزان پایه نهم به دلیل قرارگرفتن در آستانه انتخاب رشته و تعیین سرنوشت و پایه دوازدهم به دلیل در پیش‌داشتن کنکور نیز در استان سمنان بر اساس نوبت‌بندی در کلاس‌های درس حضور می‌یابند.

او  گفت: مدارس با تعداد دانش‌آموز کمتر از ۱۵۰ نفر از نیمه دوم آبان به صورت نیمه‌حضوری در قالب سه گروه ۲ در هفته یا ۲ گروه سه در هفته به صورت نیمه حضوری فعالیت می‌کنند.

به گفته دستورانی، کلاس‌های عملی هنرستان‌ها نیز با تعداد کمتر از ۱۵ نفر به صورت حضوری برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: اینترنت استفاده از شبکه شاد رایگان است و اگر غیر از این بود، افراد می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۵ پیگیری کنند.

شعار سال تحصیلی جدید در استان سمنان، «تسهیل فرصت یادگیری با کیفیت درگام دوم انقلاب» است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.