مدیر فرهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: فلکه گاز شیراز، در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی- فرهنگی کشور به ثبت رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، برابر ابلاغ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران به استاندار فارس و در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور، مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیر منقول فرهنگی-تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های مرتبط، مراتب ثبت اثر فرهنگی-تاریخی " فلکه گاز" واقع در استان فارس، شهرستان شیراز، بخش مرکزی، شهر شیراز، خیابان آزادی فلکه گاز، پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۴۵ انجام گرفت و این بنا در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی-فرهنگی به ثبت رسید.

علوی اردکانی افزود: بدیهی است اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس قرار خواهد گرفت و هر گونه دخل و تصرف و یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت مکان فوق گردد، جرم محسوب شده و مرتکبین مشمول مجازات‌های قانونی خواهند شد.

علوی ضمن دعوت از ساکنین محل و اهالی بافرهنگ شهرستان شیراز، به حفظ و نگهداری و مراقبت از اینگونه بنا‌های ارزشمند تاریخی. فرهنگی که به نوعی نماد‌های این شهر محسوب می‌شوند، افزود: هر گونه مرمت و بازسازی و تعمیر اماکن ثبتی تاریخی بایستی صرفا با نظارت و تایید کارشناسان و متخصصان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صورت گیرد؛ و هر گونه دخل و تصرف در این آثار نیز با تایید و نظارت کارشناسان و متخصصان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ممکن خواهد بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.