وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان جهانی بهداشت (WHO) از ابتدای شیوع کرونا تاکنون حدود ۸۰ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند کمک کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گلرو رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون با کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران و سازمان بهداشت جهانی، به صورت رایگان حدود ۸۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در اختیار این دانشگاه قرار گرفته است.

او با بیان اینکه تجهیزات تأمین شده شامل ۵ دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان‌های فردوس، طبس، قاین، نهبندان و ولی عصر بیرجند، تخت‌های ویژه بیمارستان ها، تجهیزات کمک تنفسی و دستگاه‌های تخصصی ویژه مرتبط با بیماران کرونایی است افزود: امسال حدود ۷۰ تخت ویژه به تخت‌های ویژه بیمارستان‌های استان اضافه شده است و ظرفیت دستگاه‌های اکسیژن ساز از ۳ هزار لیتر در دقیقه به ۹ هزار لیتر در دقیقه رسیده است.

گلرو عنوان کرد: با این تجهیزات علیرغم افزایش بیماران تنفسی کرونا در پیک چهارم و پنجم، هیچ گونه کمبودی در بیمارستان‌های استان وجود نداشته است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.