پورحسینی گفت: دوران دفاع مقدس قهرمانانی را به جهان معرفی کرد که امروز جهان غرب و استکبار جهانی از ذکر نام آن‌ها واهمه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، پورحسینی مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین اختتامیه هفتمین کنگره کشوری بزرگداشت شهدا در یزد، گفت: دوران دفاع مقدس قهرمانانی را به جهان معرفی کرد که امروز جهان غرب و استکبار جهانی از ذکر نام آن‌ها واهمه دارد.

او با بیان اینکه تکیه ما همواره بر خودباوری و استفاده از توانمندی‌های داخلی بوده است، افزود: کشور ما هم در دوران دفاع مقدس و هم در زمان حاضر، به رغم تمام مشکلاتی که در فشار‌های تحریم داشت، به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته که مصداق آن، ساخت واکسن در شرایط سخت تحریم و کرونا است.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اپیدمی کرونا، گفت: در این مدت هر زمان مردم با روحیه جهادی وارد شدند، مشکل حل شد. نگاه جهادی، کار گروهی، نگاه به داخل و وابسته نبودن به غرب و تکیه بر توانمندی رمز موفقیت تمام مشکلات است.

پورحسینی ادامه داد: در جبهه‌های ما بهنام محمدی‌ها و شهید فهمیده‌ها رشد کردند و ما امروز وارث فرهنگ ایثارگری و غیرتمندی این شهدا هستیم، اما به رغم تمام زحماتی که کشیده شده در مورد فرهنگ جبهه و شهادت عقب هستیم و در این عرصه باید بیشتر کار کنیم و دستاورد‌های آن دوران را بیشتر برای نسل امروز بیان کنیم.

وی با اشاره به چهار هزار شهید استان تاکید کرد: زندگی هر یک از شهدا می‌تواند یک فیلم نامه و کتاب باشد و اگر این قهرمانان در اختیار غرب بودند برای هر یک از آن‌ها دنیا را خبردار می‌کردند، ولی ما کم کاری کردیم.

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به اینکه امروز استراتژی ما از مرز‌های کشور عبور کرده و تا عمق خاورمیانه و غرب آسیا پیش رفته است، تصریح کرد: باید پاسدار این فرهنگ باشیم و برای تبیین و به تصویر کشیدن ایثارگری‌ها و دستاورد‌های دوران دفاع مقدس تلاش جدی کنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.