کهگیلویه و بویراحمد با ۳۳ هزار رزمنده اعزامی به نسبت جمعیت در کشور رتبه اول حضور در جبهه را دارا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سرهنگ فتحعلی بزرگمهر نژاد فرمانده و نویسنده دفاع مقدس گفت: حضور این تعداد رزمندگان از گروه‌های مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد در جبهه‌های ۸ سال دوران دفاع مقدس باعث شد که این استان به نسبت جمعیت  در کشور رتبه اول  حضور در جبهه‌ها را به خود اختصاص دهد.

سرهنگ فتحعلی بزرگمهر نژاد افزود: در سال‌های نخست دوران دفاع مقدس داوطلبان و رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد به همراه رزمندگان استان‌های فارس و بوشهر در قالب قرارگاه نوح اعزام می‌شدند.

بزرگمهر نژاد بیان کرد: رزمندگان استان در سال ۶۴ در لشکر ۲۵ کربلا قرار گرفتند و در سال ۶۵ تیپ ۴۸ فتح تشکیل و اعزام نیرو از کهگیلویه و بویراحمد به جبهه‌ها به صورت منسجم انجام شد.

او با بیان اینکه عملیات‌های فتح المبین، کربلای ۵، والفجر هشت، پد خندق و ده‌ها عملیات دفاع مقدس خاطره‌های ماندگار از کهگیلویه و بویراحمد را در خود جای داده است ادامه داد: ۹۰ درصد از جمعیت هزار و ۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد زیر ۳۰ سال سن دارند.

سردار حکمتیان فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان هم گفت: ۱۳ هزار جانباز و ۳۱۷ آزاده از یادگاران دوران طلایی دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد است.

سردار حکمتیان افزود: تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون نیز در در دفاع از مرز‌ها حضور دارد.

 

انتهای پیام/ع

برچسب ها: دفاع مقدس ، جبهه جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.