حدود ۸۰ برنامه و ریزبرنامه در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سرهنگ صادق عرفانی فرمانده سپاه عشایر ناحیه این استان گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و دلیری‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل است.

سرهنگ صادق عرفانی به نقش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: عشایر کهگیلویه و بویراحمد در یکی از عملیات‌های دفاع مقدس به‌نام بازی دراز با اسلحه شخصی به جنگ دشمن رفتند و مقابل دشمن جنگیدند که این نشان غیرت و دلاوری عشایر برای دفاع از خاک کشور است.

سرهنگ عرفانی از برگزاری حدود ۸۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اضافه کرد: تجلیل از ۲۰۰ رزمنده عشایری دفاع مقدس، برگزاری رژه خودرویی، برپایی یادواره شهدای حوزه‌های مقاومت، سرکشی از خانواده ۳۵۰ شهید عشایری، غبارروبی گلزار شهدا، تجلیل از فرمانده‌هان گردان‌های عشایری و روایت‌گری در سطح ناحیه و حوزه مقاومت از جمله این برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق عشایریو بهره برداری از ۴۵ باب منزل مسکونی برای مددجویان عشایر از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در مناطق عشایری استان عنوان کرد.

او به خدمات عشایر در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: عشایر در خط مقدم اقتصاد مقاومتی هستند و در حال حاضر ۲۰ درصد گوشت قرمز مورد نیاز مردم استان توسط عشایر تامین می‌شود.

فرمانده سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد به خدمات ارائه شده به عشایر خصوصا مناطق محروم اشاره کرد و گفت: با انجام تفاهم‌نامه با دفتر آیت‌الله وحید خراسانی طرح آبرسانی به ۱۵۰ خانواده عشایری در منطقه سیلاب کلوار اجرا می‌شود.

سرهنگ عرفانی از توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در مناطق عشایری استان خبر داد و افزود: به منظور تامین برق مورد نیاز عشایر هزار پنل خورشیدی در این مناطق توزیع شد.

او از توزیع بسته های آموزشی شامل نوشت‌افزار و لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند در مناطق عشایری استان همزمان با آغاز سال تحصیلی خبر داد و گفت: امسال ۱۵۰ سری جهیزیه بین زوج‌های جوان در مناطق عشایری استان نیز توزیع شد.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.