برخی از شرکت کنندگان راهپیمایی حمایت از طالبان در بادغیس به رسانه ها گفتند که طالبان آنها را مجبور به شرکت در این راهپیمایی کرده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شماری از زنان در شهر قلعه‌نو، مرکز ولایت بادغیس روز گذشته در یک راهپیمایی در حمایت از گروه طالبان شرکت کردند.

روزنامه اطلاعات روز به نقل از برخی از شرکت کنندگان نوشته است که رئیس معارف طالبان در بادغیس، آموزگاران زن را مجبور به شرکت در این راهپیمایی کرده بودند.

یکی از این آموزگاران که نخواست نامش فاش شود گفته است: طالبان به آنان تذکر داده بودند تا با «برقع» یا «حجاب سیاه کامل» در راهیپمایی شرکت کنند. وی افزوده است که طالبان به زنان هشدار داده بود که در صورت شرکت نکردن در راهپیمایی، با آنان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

یک آموزگار دیگر که در این راهپیمایی شرکت کرده بود نیز گفت: نیروهای طالبان زنان را تشویق به سردادن شعارهایی مبنی بر حمایت از عملکرد این گروه می‌کردند اما شرکت کنندگان بیشتر این شعارها را سر ندادند.

این آموزگار زن افزود که راهپیمایی حمایت از طالبان در بادغیس کمتر از یک ساعت ادامه پیدا کرد و طالبان به اجبار دو زن را برای مصاحبه با رسانه‌ها حاضر کرده بودند.

گفتنی است که در پی تسلط طالبان بر افغانستان، اعتراضات گسترده ای از سوی زنان در برخی از ولایات از جمله، کابل، هرات، نیمروز شکل گرفت. زنان افغانستان در این اعتراضات خواستار احقاق حقوق‌شان شده‌اند.

به‌دنبال این اعتراضات، طالبان برپایی تجمعات اعتراضی را غیرمجاز اعلام کرد و تاکید نمود که اعتراضات را سرکوب می‌کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.