وزارت خارجه کوریای شمالی در بیانیه ای اعلام کرد که نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل درباره افغانستان، مسخره کردن جامعه بین الملل بود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزات خارجه کوریای شمالی نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل درباره افغانستان را مسخره کردن جامعه بین الملل دانست.

این کشور افزود که آمریکا و کشورهای غربی معیارهای دوگانه در رسیدگی به جرائم حقوق بشری دارند.

وزارت امور خارجه کوریای شمالی در بیانیه خود نوشته است: آمریکا و غرب از احترام گذاشتن به حقوق بشر صحبت می‌کنند در حالی که از اقدامات خود در خصوص جرائم حقوق بشری غافلند و جامعه بین‌الملل را به مسخره گرفته‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: به طور کلی، مرسوم است افرادی که مرتکب جرمی می‌شوند از ترس گناهشان و فاش شدن هویت‌شان سکوت کنند. اما چنین منطقی در رابطه با آمریکا و کشورهای غربی به کار نمی‌آید.

در ادامه وزارت امور خارجه کوریای شمالی گفته است که آمریکا و غرب به خاطر اینکه باعث شدند ۴۷۰ هزار تن از ساکنان افغانستان و هزاران کودک افغان به کام مرگ کشیده شوند و یا به افراد آواره و پناهجو تبدیل شوند، مرتکب جنایت شده‌اند.

به نوشته ایسنا، این وزارتخانه با انتقاد از این مساله، آن را طرز فکری مشابه طرز فکر استعمارگران دانست؛ استعمارگرانی که به طور بی‌پروا بومیان را با اسلحه و چاقو کشته و از این اقدام به عنوان محصول دموکراسی حمایت کردند.

قابل ذکر است که شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه در مورد وضعیت افغانستان نشستی برگزار کرد. در این نشست، قطعنامه مجوز فعالیت هیات کمک‌رسان سازمان ملل در افغانستان تمدید شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار