اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی پلیس استان سیستان و بلوچستان در خصوص پیشگیری از موبایل قاپی نکاتی را به شهروندان متذکر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی پلیس استان سیستان و بلوچستان در خصوص پیشگیری از موبایل قاپی نکاتی را به شهروندان متذکر شد.

سارقان موبایل قاپ در معابر عمومی بیشتر بوسیله موتورسیکلت دست به سرقت دستگاه‌های همراه گران قیمت می‌زنند پس همواره مراقب موتورسواران در معابر عمومی باشید.

سارقان موبایل در پیاده رو‌ها افرادی را که در حین پیاده روی مشغول صحبت با موبایل خود هستند زیر نظر گرفته و در فرصتی مناسب اقدام به ربایش موبایل آن‌ها می‌کنند پس در حین حرکت در معابر هرگز از موبایل استفاده نکرده و در صورت لزوم درگوشه‌ای مطئن ماننده پناه درخت یا دیوار بایستید و پاسخگوی تلفن همراه خود باشید.

از شهروندان تقاضا می‌شود در مراکز خرید و محل‌های شلوغ و پر رفت و آمد هنگام صحبت با موبایل مواظب افراد مظنون اطراف خود باشند و از قرار دادن موبایل در جیب پشت شلوار خودداری کنند.

 بهتر است از کیف‌های مخصوص نگهداری موبایل که بصورت بغل جاسازی می‌شود استفاه نموده و در محل‌های شلوغ مراقب سرقت آن باشید..

خانم‌هایی که گوشی همراه خود را داخل کیف دستی خود قرار می‌دهند هنگام تردد در مراکز خرید و شلوغ و یا هنگام سوار شدن در اتوبوس‌های عمومی مراقب باشند تا محتویات کیفشان مورد دستبرد سارقان قرار نگیرند.

شهروندان هنگام مراجعه به بانک ها، ادارات و سازمان‌ها از قراردادن موبایل خود بر روی پیشخوان خودداری کنند.

انتهای پیما/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار