رئیس گروه پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در حالی بارش‌های تابستانه استان ۹۵ درصد بیشتر از نرمال شد، اما این بارندگی‌ها نتوانسته کسری ۶۴ درصد بارش استان را جبران کند.

علی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: از ابتدای تابستان تا امروز حدود ۲۰ میلی متر باران در استان باریده که این بارش‌ها ۹۵.۱ درصد بیشتر از نرمال است.

وی افزود: اگرچه سیستان و بلوچستان تابستان را پرباران سپری کرد، اما کم بارشی شدید در پاییز و زمستان سبب شد تا استان سال زراعی را با کاهش ۶۴ دردصدی باران به پایان برساند.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار سیستان و بلوچستان ادامه داد: از ابتدای سال زراعی تا کنون فقط ۳۵ میلی متر باران در استان باریده که تنها ۵ میلی متر آن مربوط به پاییز و زمستان گذشته بوده است.

ملاشاهی ادامه داد: علاوه بر این، سیستان و بلوچستان در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ کم بارش‌ترین استان کشور نیز شد، بطوریکه اختلاف بارش استان با دومین استان کم بارش کشور یعنی هرمزگان معادل ۴۳ درصد بارش‌های امسال است.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی پیش بینی می‌شود امروز و فردا نیز بارش‌های همرفتی در برخی مناطق جنوب شرق، مرکز و نیمه جنوبی استان ادامه یابد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار